شریف آبادی گفت: فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانیم آموزش را با کیفیت بهتری ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شریف آبادی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری شروع ترم تحصیلی جدید با رویکرد آموزش مجازی اظهار کرد: باید آمادگی های لازم را در محیط دانشگاه داشته باشیم، در واقع مهمترین مسئله پیش روی ما این بود که ما می توانیم مشکلات فنی را رفع و زیرساخت ها را فراهم کنیم.

او افزود: دغدغه اصلی ما در آموزش عالی، بحث ارتقای کیفیت است و در خصوص این مسئله بسیار نگران بودیم و هستیم، اما از اینجا به بعد فضای آموزش مجازی، فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانیم آموزش را با کیفیت بهتری ارائه  دهیم.

شریف آبادی تصریح کرد: این فرصت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که بدانند دانشگاه تنها به چارچوب کلاس محدود نمی شود، بلکه بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله انجمن ها، کارگاه ها و... در دانشگاه برگزار می شوند.

او با بیان اینکه آموزش مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا کلاس ها ضبط شوند، تاکید کرد: ضبط کلاس های مجازی سبب می‌شود تا دانشجویان بارها بتوانند موارد مطرح شده را داشته باشند و آن ها را مرور کنند، همچنین استادان نیز برای طرح درس، راهبرد بیشتری را در نظر می‌گیرند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در فضای مجازی، فضای چندرسانه ای به وجود می آید و دانشجویان می توانند علاوه بر متون تدریس شده از طریق فیلم، اسلاید و صوت هم آموزش ببیند.

شریف آبادی اضافه کرد: در ترم گذشته از ۲۹ هزار و ۹۷۷ دانشجو به صورت مجازی امتحان گرفته ایم و این عامل به معنای تعداد دانشجویان ما نیست؛ چرا که دانشجو ممکن است در امتحانات مختلف شرکت کند.

او گفت: قطعا دانشگاه الزهرا و آموزش عالی با آمادگی های بیشتری وارد سال جدید خواهند شد و امیدواریم بتوانیم رضایت دانشجویان را در این خصوص جلب کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نیم سال گذشته به علت ویروس کرونا شرایط استثنایی داشتیم اما در ترم جدید کلاس ها را به صورت آنلاین و آفلاین راس ساعت خودشان برگزار خواهیم کرد.

او افزود: حدود ۶ هزار و ۷۳۹ نفر در نیم سال پیش رو و در مقطع کارشناسی به صورت مجازی در دانشگاه الزهرا آموزش می بینند که از این تعداد یک هزار و  ۶۴۹ نفر دانشجویان جدید الورود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار