رییس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان گفت: هشت پایگاه با همکاری خیران حوزه سلامت طی ۲ مرحله در استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  علاالدین شیخی رییس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان روز چهارشنبه در نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با کادر فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی افزود: پس از رایزنی با خیران حوزه اورژانس کشور مقرر شد در مرحله نخست سه و سپس پنج پایگاه در لرستان احداث شود که مقدمات اولیه این اقدام انجام شده است.

شیخی اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی لرستان دارای ۷۳ پایگاه شامل ۲۹ شهری و ۴۴ جاده‌ای و ۲ اورژانس هوایی مستقر در شهرستان‌های خرم آباد و الیگودرز است که تعداد این پایگاه‌ها باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۰۲ واحد افزایش یابد.

او با اشاره به فعالیت ۱۴۱ دستگاه آمبولاس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در اورژانس لرستان تصریح کرد: مقدمات جذب ۴۰ نیروی جدید برای این مرکز صورت گرفته است که ۲۶ نفر مراحل گزینش و ۱۴ نفر دیگر، امور اولیه استخدامی را طی می‌کنند.

 رییس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان افزود: اورژانس لرستان با ۵۳۰ نفر نیروی ستادی، اداری و عملیاتی تا کنون ۸۳ هزار و ۹۱۰ مورد تماس تلفنی داشته که از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۰۰ مورد منجر به ماموریت شده است.

به گفته شیخی تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی لرستان نیز ۱۴۵ مورد و ۹۰ درصد این رقم نجات مادران باردار و نوزاد آن‌ها بوده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.