امام جمعه موقت تهران گفت: شاخص‌های کلان اقتصادی، چون نرخ تورم، نرخ بیکاری و تولید ناخالص داخلی نیازمند یک اصلاح ساختاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: زیرساخت‌های توسعه در کشور شکل گرفته، ولی در شاخص‌های کلان اقتصادی، چون نرخ تورم، نرخ بیکاری و تولید ناخالص داخلی نیازمند یک اصلاح ساختاری هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشار ه به مشکلات اقتصادی کشور گفت: اگر این تحریم‌ها متوجه قدرتمند‌ترین کشور‌ها بود چرخ اقتصادشان متوقف می‌شد.

او افزود: مشکلات و تنگنا‌ها مردم برکسی پوشیده نیست، اما با سخت‌ترین تحریم‌ها توانسته ایم حیات اقتصادی خود را ادامه دهیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آن‌ها گمان می‌کردند چرخ اقتصاد کشور را متوقف می‌کنند، اما با وحدت، استقلال ونظام مقتدر سیاسی مشکلات را مرتفع کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: باید از سرمایه‌های موجود خود حراست کرد تا به دیگر اهداف خود دست بیابیم.

او در ادامه بیان کرد: اقتصاد برچند امر، چون زیرساخت‌های اقتصادی و نیروی انسانی تربیت شده استوار است و در این ۴ دهه نمره بسیار بالایی کسب کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: اگر بخواهیم یک تحولی برای اصلاح نظام اقتصادی کشور داشته باشیم نیازمند یک اجماع بین مجلس و دولت و نخبگان سیاسی و علمی هستیم.

او گفت: اجماع بر محور علم و دانش است و علم باید مسیر راه را مشخص کند ومطالبات مردم از مسئولان باید با نگاه بلند مدت باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: ما در کشور اگر این سطح از وحدت نخبگان و دولتمردان را نداشتیم با وجود این تحریم‌ها ادامه‌ی مسیر ناشدنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: اروپا دو تا جنگ جهانی اول و دوم را بر دنیا تحمیل کرد تا به این عقلانیت سیاسی رسیدند که باید وحدت داشته باشند و این در حالیست که با ۴۰ سابقه به این حد از وحدت رسیده ایم که به فکر ارتقا و هماهنگی بیشتر روابط هستیم.

او گفت: خوشبختانه ما شاهد انفجار علم و دانش در کشور هستیم و توسعه مبتنی بر سرمایه انسانی است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر شبکه بهداشت و ظرفیت درمانی با این قوت نداشتیم شرایط ما در کرونا اسفناک بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد همچنین از مردم خواست فاصله گذاری و موازین بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

دفاع مقدس آیینه‌ای از ظرفیت‌های بی بدیل و دست نایافتنی

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس آیینه‌ای است که ما در آن ظرفیت‌های بی بدیل و دست نایافتنی را به وضوح می‌بینیم و نسل جوان و آحاد جامعه با نگاهی به این آیینه با این دستاورد‌ها اشنا می‌شوند

به گفته او؛ یکی از سرمایه‌های انقلاب استقلال سیاسی کشور است که باوجود اتحاد شرق و غرب با اقتدار در برابر زیاده خواهی دشمنان مقاوم ایستاده ایم و این ریشه در استقلال ایران دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از دیگر دستاورد‌های انقلاب حضور ملت ایران در میدان مبارزه بود به طوری که جوانان خود را به میدان مبارزه بدرقه و سختی‌های را تحمل می‌کردند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد؛ انقلاب موجب افزایش درایت و بصیرت و فهم درست از مردم از مسائل ایران و منطقه شد و در برابر زیاده خواهی استکبار ایستاد گی کردند.

او همچنین با گذری بر چهل ساله‌ی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت، ولی هنوز دولت اسلامی تحقق نیافته است و کار ساده‌ای هم نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.