جان بابایی گفت: تکمیل طرح نیمه تمام اورژانس بیمارستان نهبندان از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مرزی نهبندان گفت: بیماری کرونا تنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیریت نشد بلکه روسای سازمان‌ ها، استانداران، فرمانداران، خیران و مردم همه کمک کرده اند.

او با اشاره به گسترده بودن و پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دلیل داشتن شهر‌های کوچک، اما پراکنده و گسترده مقداری مظلوم واقع شده است.

جان بابایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تنها مرکزی است که به جز مرکز استان که دارای جمعیت بالا است، مابقی شهرستان‌ های آن دارای جمعیت پایین، اما پراکندگی بالا را پوشش می‌دهد، بیان کرد: علاوه بر گسترده بودن خراسان جنوبی، کمبود‌هایی نیز وجود دارد که نیاز به توجه ویژه دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برای رفع نیاز‌ های بهداشتی و درمانی مردم استان به ویژه شهرستان مرزی نهبندان باید همه دست به دست هم داده و به دانشگاه کمک کنیم، تصریح کرد: برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان نیازمند همکاری نماینده مجلس، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان هستیم.

او که امروز از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان بازدید کرد، گفت: مشکلات حوزه درمان شهرستان نهبندان را به ترتیب اولویت در دستور کار قرار داده و نسبت به رفع آن‌ها در اسرع وقت اقدام می‌کنیم.

جان بابایی افزود: اولویت نخست ما تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان است که باید هرچه زودتر منابع مالی را در اختیار دانشگاه قرار دهیم تا اورژانس و آی. سی. یو تکمیل شود.


بیشتر بخوانید


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: کمک خواهیم کرد تا بخش آی. سی. یو جدید بیمارستان شهید آتشدست در مجاورت اورژانس هرچه سریعتر به بهره‌ برداری برسد.

او اولویت دوم را تکمیل پانسیون پزشکان بیمارستان شهید آتشدست نهبندان عنوان کرد و گفت: وقتی زمینه رفاه پزشک فراهم شود استقرار و ماندگاری پزشک بیشتر می‌شود.

جان بابایی در ارتباط با ارتقای بیمارستان شهید آتشدست بیان کرد: برای این مهم ردیف بودجه لازم است بنابر این از نماینده شهرستان درخواست داریم تا در بودجه ۱۴۰۰ به این مهم توجه کرده تا بتوانیم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه بیمارستان ردیف اخذ کنیم.

جان بابایی افزود: مجوز احداث ۲ پایگاه اورژانس در شهرستان نهبندان اخذ شده است که برای مشکلات احداث آن پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در ارتباط با سایر مشکلات حوزه درمان شهرستان از جمله فضای دیالیز، شبانه‌ روزی شدن مراکز، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه و اتاق عمل پیگیری‌ های لازم تا حصول نتیجه را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.