معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم:

رسانه‌ها در مقابله با نما‌های غربی فرهنگ‌سازی کنند

جانقربان گفت: باید جلوی توسعه نما‌هایی را که با کالبد شهر قم مغایرت دارد، بگیریم و در این زمینه رسانه ها تاثیر مهمی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از  شهرداری قم، غلامرضا جانقربان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: در شهر قم، ساختار‌های مذهبی فراوانی از جمله بارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه وجود دارد لذا این ساختار‌ها باعث شده تا همه مناسبات شهر سبک و سیاق اسلامی گرفته و این مهم در طرح تفصیلی شهر قم هم دیده شده است.

او با اشاره به این که کیفیت زندگی، سیما و منظر شهری و کالبد شهر از جمله موضوعاتی هستند که از هویت دینی شهر اثر می‌گیرند، افزود: باید جلوی توسعه نما‌هایی را که با کالبد شهر قم مغایرت دارد، بگیریم و در این زمینه رسانه ها تاثیر مهمی دارند؛صداوسیما و انواع پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها باید در این مسیر همراهی کنند.

جانقربان افزود: برای شهر قم یک افق، چشم انداز و برنامه بلند مدت و کوتاه مدت و هم چنین برنامه یک ساله تدوین شده که برش‌هایی از طرح تفصیلی است و تحقق اهداف آن نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهمیت هویت شهری در قم، ادامه داد: مردم ما باید هویت شهر خود را بشناسند و آن را اولویت خود بدانند، شهرداری هم باید در رفتار‌ها و عملکرد خود این هویت را بروز و ظهور دهد که تحلیل عملکرد مردم و شهرداری در این حوزه به عهده رسانه‌هاست.

او عنوان کرد: شهر ما دینی است و این مهم باید در عمل دیده شود، ما نماد‌ها و نما‌های غربی در شهر را به عنوان یک ناهنجاری تعریف کرده‌ایم و پذیرفته شدن از سوی جامعه این تعریف نیاز به نقش آفرینی رسانه دارد.

جانقربان با اشاره به این که بسیاری از اقدامات شهرداری نتیجه انعکاس مطالبات مردمی در رسانه‌هاست، بیان کرد: نقش رسانه در همه اجزای زندگی مردم و مطالبات آن‌ها از مدیریت شهری و انتقال خواسته مردم در زمینه‌های مختلف کارساز است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» گفت: در این فراخوان به بسیاری از موضوعات مهمی که در آن نیاز به ارتباط دو سویه مدیریت شهری و رسانه‌ها داریم اشاره شده است.

او افزود: دنیای امروز که از آن به دهکده جهانی تعبیر می‌شود در واقع ساخته و پرداخته رسانه‌ها است و هر مسیر و هدف مهمی در شهر نیاز به نقش آفرینی این نهاد مهم دارد که جشنواره رسانه‌ای «شهرما» می‌تواند این نقش آفرینی را تسهیل کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار