نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان همراهی و همکاری مردم در دهه اول محرم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دربرگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) را خوب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های اولین نماز جمعه امسال که به دلیل  شرایط کرونا در محوطه باز مصلی زنجان برگزار شد، با اشاره به همراهی وهمکاری مردم در دهه اول محرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دربرگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) گفت: خلق حماسه در یوم العباس و توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح همدلی مومنانه بصیرت و ولایت مداری زنجانی‌ها را باردیگر به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: مردم استان زنجان با بصیرت، آگاهی و هوشیاری در همه بزنگاه‌ها هماهنگ و همراه انقلاب هستند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اولین روز ماه صفر و سالروز ورود اسرای کاروان کربلا به شام گفت: حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) موثرترین نقش را درصیانت از نهضت امام حسین (ع) داشته وآنجا که مظلومیت اهل بیت را سر می‌دهد و جنایت یزیدیان را افشا می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: ۳۱ شهریور ۵۹ رژیم بعث عراق باهدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغار کرد و در یک جنگ نابرابر، ملت ایران با تاسی ازمکتب سید الشهدا ایستادگی کرد وخون بهترین جوانان وطن برای خاک وطن ریخته شد، اما یک وجب ازخاک کشور به دست دشمن بعثی نیفتاد و به دنیا درس عزت و ایستادگی داد.

او افزود: ملت ایران دراین ۴۰ سال با توطئه‌های گوناگون دست وپنجه نرم کرده و با بصیرت وهوشیاری ازتمام برهه‌های حساس عبور کردند.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان به رزمایش ۹۹ ذوالفقار اشاره کرد وگفت: این رزمایش بزرگ و پیچیده پیام بزرگی داشت مشارکت نیروی زمینی و دریایی وهوایی در زمینه جنگ نوین نرم افزار‌ی و سخت افزار‌های به روز دنیا و البته کاملا بومی که به دست دانشمندان جوان وفداکار ایرانی ساخته شد نشان داد که ایران اسلامی دراوج اقتدار وعزت ایستاده و اکنون به خودباوری رسیده است.

او درپایان افزود: آمریکا با چهار نقشه پلید درتلاش است تا امنیت، سلامت، معیشت و وحدت واتحاد را نشانه بگیرد والبته که این بارهم با بصیرت و هوشیاری مردم و به اذن خداوند این توطئه شوم دشمن هم خنثی خواهد شد.
 
گفتنی است این نخستین نمازعبادی وسیاسی جمعه بود که بعداز ۲۸هفته تعطیلی  به امامت حجت الاسلام والمسلمین خاتمی درفضای باز و بارعایت شیوه نامه های بهداشتی اقامه شد ونمازگزاران با به همراه آوردن سجاده واستفاده از ماسک و دستکش با رعایت فاصله فیزیکی برای ادای این فریضه الهی حاضر بودند. 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.