امدادگران جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری کوهنورد گرفتار شده در دره تنگ زندان شهرستان اردل را نجات دادند.

امداد رسانی هوایی به کوهنورد گرفتارشده در دره تنگ زندان اردلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید احمد مرتضوی فرد مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: درپی اعلام سقوط کوهنورد در منطقه تنگ زندان شهرستان اردل، با توجه به ارتفاع بالای منطقه،  تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر اعزام شد .
 
او با بیان اینکه کوهنورد گرفتار شده، از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شده بود افزود: پس از حمل مصدوم توسط آمبولانس تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان فرد مصدوم را به مرکز درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل کردند.
 
آبشار تنگ زندان یا کردی کن در ۵۵ کیلومتری شمال لردگان در استان چهار محال و بختیاری و در بین دیواره‌های سنگی بلندی در میان دره عمیق تنگ زندان قرار دارد. این آبشار، رشته کوه سبزکوه را از رشته کوه هزار دره در بخش مرکزی زاگرس در جنوب غربی ایران جدا می‌کند. مسیر دسترسی به این منطقه، پرشیب و مالرو است و حتی عشایر هم نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و به همین دلیل، یکی از نقاط بکر و دست‌نخورده این منطقه به شمار می‌آید.

آبشار تنگ زندان به این دلیل به آبشار دودی مشهور است که وقتی از بالای آبشار به پایین آن نگاه می‌کنید، با برخورد آب به سطح زمین، آب به حالت پودری در می‌آید و ناپدید می‌شود. این آبشار با ارتفاع ۱۲۰ متر، در دو مرحله ۵۰ و ۷۰ متری از صخره سرازیر می‌شود. حجم آب فروریخته به‌قدری زیاد است که در پایین آن، مه و دود سفیدرنگی تشکیل می‌شود و به همین علت نمی‌توان به آبشار نزدیک شد و برای تماشا یا عکاسی از آبشار باید در فاصله حداقل ۱۰۰ متری از آن ایستاد.
 
انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار