به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، پژو 206 SD V9 و پژو پارس است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.
پژو ۲۰۶ اس دی پنجمین و آخرین گونه از انواع مختلف خودرو ۲۰۶ به شمار میآید. این خودرو در میان مدلهای دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان یک خودرو خانوادگی به خوبی ایفا میکند.
از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، آیینههای جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC) و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
از دیگر امکانات این خودرو پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، دماسنج روی داشبورد، چراغ همراهی تا درب منزل در محیطهای تاریک، سیستم تنظیم سرعت برف پاککن با سرعت خودرو و گیربگس اتوماتیک با تیپ ترونیک است.
پژو پارس را میتوان فیس لیفت موفق از پژو ۴۰۵ دانست که در سال ۷۹ توسط ایران خودرو معرفی شد. این خودرو ظاهری جذابتر و با امکاناتی مناسب به بازار ارائه شد و در نهایت موفق شد به یکی از پرفروشترین و محبوبترین خودروهای ایران تبدیل شود. از ویژگیهای این خودرو داخلی میتوان به نوع بدنه سدان جمع و جور، نوع شاسی یکپارچه، نسل (کد اتاق) نسل اول، طول ۴۴۹۸ میلیمتر، عرض ۱۷۰۴ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۱۰ میلیمتر، فاصله محوری ۲۶۶۹ میلیمتر، وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم، حجم باک ۷۰ لیتر، چرخ جلو ۱۸۵/۶۵ R ۱۴ و چرخ عقب ۱۸۵/۶۵ R ۱۴ اشاره کرد.
با وجود آنکه پژو پارس نسخه فیسلیفت پژو ۴۰۵ محسوب میشود، در نمونههای نخستین این خودرو تفاوتهای چندانی میان کابین پژو پارس و پژو ۴۰۵ به چشم نمیخورد. درواقع برخلاف ظاهر خارجی این خودروها که کاملا متفاوت است، در فضای داخلی با تشابهات بسیاری روبرو هستیم.
این مسئله با توجه به شباهت کابین سه محصول پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پژو روآ موجب نارضایتی مشتریانی شد که وجه بیشتری را برای تملک پارس پرداخت کرده بودند. از ابتدای دهه ۹۰ ایرانخودرو در نمونههای تولیدی پژو پارس تصمیم گرفت تا طرح فرمان این خودرو را تغییر داده و با افزودن یک کیسه هوا، محصول خود را ایمنتر کند.
از دیگر امکانات این خودرو داشتن چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ عقب دودی، چراغ خطر سوم بالا، آینههای جانبی برقی، سنسور ایمنی دنده عقب، سیستم هوشمند، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، داشبورد تریم بژ و دماسنج روی داشبورد است.
خودرو | |
پژو 206SD V9 | پژو پارس ELX |
کشور سازنده | |
فرانسه |
ایران |
سال (طراحی) | |
1386 | 1386 |
موتور | |
4 سیلندر 16 سوپاپه | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | |
1587سی سی | 1761سی سی |
حداکثر قدرت | |
110 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه | 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
4 دنده خودکار | 5 دنده دستی |
شتاب 0 تا 100 | |
12.6 ثانیه | 9 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
189 کیلومتر در ساعت | 195 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1138 کیلوگرم | 1190 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
4187 طول - 1656 عرض - 1453 ارتفاع | 4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2441 میلیمتر | 2670 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
7.3 لیتر در هر صد کیلومتر | 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
50 لیتر | 70 لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو 4 | یورو 3 |
ترمز و پایداری | |
ABS - EBD - EBA - ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب دیسکی توپر | ABS - EBD |
کیسه هوا | |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | كیسه هوای راننده |
سیستم صوتی | |
بلندگوی درهای جلو و عقب - تیوتر جلو - پخش CD با کنترل پشت فرمان | بلندگوی عقب - آنتن اكتیو |
انتهای پیام/
هرچی دوست داری بخر چهار روز دیگه نمیتونی بخری
اینهایی که میگن نخرید خودشان نفر اولی ثبت نامی هستند