مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از آتش سوزی گسترده کارخانه کارتن‌سازی در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: طی تماس تلفنی از سوی همشهریان مبنی بر آتش سوزی گسترده در کارخانه کارتن سازی شهرک صنعتی مهاباد، بلافاصله نیرو‌های سازمان به محل اعزام شدند.

احمدی ادامه داد: این آتش سوزی در میان بالغ بر یک هکتار کارتن و مقوای دپو شده به ارتفاع ۱۰ متر رخ داده است.

او افزود: در این عملیات آتش نشانی، ۵ خودرو سنگین از مهاباد مشغول اطفای حریق بودند، ولی به علت گستردگی حریق از شهر‌های مجاور، ۲ خودروی سنگین از میاندوآب، یک خودرو از نقده، یک خودرو از پتروشیمی مهاباد و یک خودرو از روستای قم قلعە و دو دستگاه لودر با گروه ویژه به یاری ماموران آتش نشانی این شهرستان شتافتند.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و در دست بررسی کارشناسان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه این کارخانه سال ۹۸ نیز طعمه حریق شد برای جلوژیری از خطرات احتمالی به یک ماشین آتش نشانی مجهز شد.

او تصریح کرد: سازمان آتش نشانی مهاباد در خصوص نفرات و نیروی در دسترس، مشکلی نداشت، اما علت درخواست همیاری این سازمان از شهر‌های مجاور، جلوگیری از گسترش آتش به کارخانجات مجاور در شهرک صنعتی بود.

احمدی گفت: در این عملیات ۳۰ آتش نشان به مدت ۵ ساعت مشغول اطفای حریق بودند، زیرا این مواد در حال سوخت، قابلیت اشتعال مجدد را داشتند و آتش نشانان با جداسازی و ایمن سازی محیط، آتش را به طور کامل مهار کردند.

او بیان کرد: در این حادثه کسی به کسی آسیب وارد نشده، ولی تخمین زده می‌شود بالغ بر یک میلیارد تومان خسارت مالی در پی داشته است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.