مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۵ میلیون شاخه گل بریده و درختچه زینتی در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه  پارسال از یک هزار و ۱۳۰ هکتار سطح زیر کشت فضای باز و گلخانه ای گیاهان زینتی، اقدام به تولید ۳۴۶میلیون شاخه گل بریده و درخت و درختچه نموده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال هزار و از ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی، میزان ۳۵۵ میلیون شاخه گل بریده و درختچه زینتی تولید شود.

او با اشاره به  اینکه کشت گل و گیاهان زینتی هم در گلخانه و هم در فضای باز در خوزستان صورت می‌گیرد، افزود: گل و گیاهان زینتی در ۹ شهر استان کشت می‌شود که بیشترین سطح  زیر کشت و تولید در شهرستان‌های دزفول، بهبهان، شوش و باغملک بوده است.

حسنی نسب اظهار داشت: با توجه به نبود پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی در خوزستان، محصول تولیدی جهت صادرات به استان تهران منتقل شده و از آنجا به سایر نقاط کشور و مقاصد صادراتی خارج از کشور توزیع می‌شود به همین دلیل تاکنون آماری از صادرات این محصولات در دسترس نیست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: گل‌های رز، مریم، نرگس، گلایول، داودی، زنبق، لیلیوم، لیسیانتوس و انواع گل‌های آپارتمانی نظیر آزالیا، شمعدانی، حنا، بگونیا، درختی و درختچه‌ای و انواع گل‌های فصلی و نشایی در استان تولید می‌شود و همچنین استان خوزستان رتبه اول تولید گل مریم و رتبه دوم تولید گل رز و گل نرگس را در کشور دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.