در این گزارش قصد داریم به صورت کامل درباره دلیل کم شدن صدای هندزفری و راه حل های موجود برای این مشکل صحبت کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کم شدن صدای هندزفری موبایل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می شوند. در برخی از مواقع این مشکل قابل حل خواهد بود اما گاهی اوقات بعد از مواجه شدن با این مسئله باید با هندزفری خود خداحافظی کنید.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره دلیل کم شدن صدای هندزفری و راه حل های موجود برای این مشکل صحبت کنیم.

رایج ترین دلایل کم شدن صدای هندزفری گوشی چیست؟

دلایل متفاوتی وجود دارد که در نهایت منجر به کم شدن صدای هندفری و یا حتی قطع شدن صدای آن می شود. بعد از رخ دادن چنین مشکلی شما باید به دنبال دلیل و راه حل آن باشید. با بررسی دلیل کم شدن صدای هندزفری می توانید درباره درست شدن یا نشدن آن تصمیم گیری کنید.

گاهی مشکل کم شدن صدای هندزفری را با برخی از کارها می توان رفع کرد و صدای اصلی هندزفری را بازگرداند. اما گاهی این مسئله حل نمی شود و خرید هندزفری جدید تنها راه حل پیشنهادی است. به طور مثال اگر هندزفری فابریک شما پاره شده است، باید به دنبال خرید هندزفری جدید باشید که پیشنهاد ما مراجعه به صفحه خرید هندزفری سامسونگ و مشاهده نمونه هندزفری های باکیفیت است.

گاهی اوقات هم هندزفری از نظر فیزیکی کاملا سالم است اما با برخی ترفندها می توان مشکل ضعیف شدن صدای آن ها را حل کرد. در این قسمت به برخی از این ترفند ها اشاره می کنیم.

1-    تمیز کردن هندزفری، راه حل ساده اما کاربردی برای افزایش صدای هندزفری

شاید عجیب به نظر برسد اما حقیقت این است که هندزفری های سیمی یا حتی بلوتوثی در صورت کثیف شدن کیفیت صدای خود را از دست می دهند. این مورد بیشتر برای هندزفری های اپل و سامسونگ پیش می آید.

از آنجایی که برخی از هندزفری ها سری سیلیکونی دارند، بعد از قرار گیری در گوش به خوبی داخل گوش می مانند و در صورت خارج کردن هندزفری از گوش، مقداری از چربی های داخل گوش روی هندزفری باقی می ماند.

در چنین مواقعی می توانید با استفاده از یک مسواک نرم، گوش پاک کن و یک سوزن با احتیاط کامل هندزفری خود را تمیز کنید و چربی های داخل آن را پاک کنید. توجه داشته باشید این مورد برای همه هندزفری ها پیش می آید. به خصوص ایرپاد اپل و هندزفری های سامسونگ به این دلیل کیفیت صدای خود را از دست می دهند.

چرا صدای هندزفری کم می شود؟

چطور هندزفری را تمیز کنیم؟

در نظر داشته باشید باید با دقت زیادی تمیز کردن هندزفری را انجام دهید زیرا در غیر این صورت به هندزفری آسیب وارد می شود. کناره های گوشی هندزفری را با مسواک نرم یا فرچه مخصوص تمیز کنید و چربی ها را با سوزن خارج کنید و با دستمال پاک کنید. به هیچ عنوان به هیچ یکی از قسمت های هندزفری فشار وارد نکنید.

2-    تنظیمات گوشی را بررسی کنید تا امکان پخش صدای هندزفری وجود داشته باشد

گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که تنظیمات گوشی به گونه ای اعمال شده باشد که اجازه ی بالارفتن صدای هندزفری بیش از یک حد خاص، وجود نداشته باشد. ممکن است بعد از نصب برنامه های جدید این مشکل به وجود آمده باشد. به همین دلیل می توانید به انواع تنظیمات گوشی درباره صدای هندزفری و موبایل مراجعه کنید و در صورت مشاهده تغییرات، تنظیمات صوتی را از ابتدا انجام دهید.

3-    کم شدن صدای مکالمه در انواع هندزفری و هدفون

یکی دیگر از مشکلات رایج درباره کم شدن صدای هندزفری این است که صدای خروجی هندزفری مانند همیشه است اما صدای شما در حین مکالمه کیفیت خوبی ندارد. اگر هندزفری یا هدفون میکروفون دار شما با چنین مشکلی مواجه شده است در اولین قدم باید اطراف میکروفون را تمیز کنید. این احتمال وجود دارد که به دلیل کثیف شدن میکروفون، گرد و غبار وارد آن شده باشد و صدای شما با کیفیت مطلوب شنیده نشود.

4-    از روش مناسبی برای ضد عفونی کردن هندزفری استفاده کنید

با توجه به شیوع ویروس کرونا، افراد سعی می کنند با استفاده از پدهای الکلی و یا حتی اسپری کردن الکل روی وسایل خود مانند گوشی و هندزفری آن ها را ضد عفونی کنند.

اگر از افرادی هستید که به نظافت وسایل دیجیتال خود اهمیت می دهید این نکته را در نظر داشته باشید که باید به روش اصولی وسایل خود را تمیز کنید. به هیچ عنوان الکل را به صورت مستقیم روی وسایل اسپری نکنید. بلکه مقداری از الکل را روی دستمال کاغذی اسپری کنید و با دستمال هندزفری، گوشی و دیگر وسایل خود را تمیز کنید. وارد شدن الکل به هندزفری در ماه های اخیر از رایج ترین دلایل خش خش کردن هندزفری و کم شدن صدای آن است.

چرا صدای هندزفری کم می شود؟

5-    از سلامت جک هندزفری مطمئن شوید

در مبحث کم شدن صدای هندزفری باید به این نکته توجه داشته باشید که جک هندزفری گوشی سالم باشد. گاهی اوقات به دلیل عدم استفاده از قاب یا کیف گوشی، پورت هندزفری گوشی یا همان جک هندزفری با مشکل مواجه می شود و صدای هندزفری به خوبی شنیده نمی شود.

این مشکل بیشتر برای گوشی های نوکیا پیش می آید. با همان روشی که درباره تمیز کردن هندزفری ها به وسیله مسواک توضیح دادیم، پورت هندزفری گوشی را تمیز کنید. این احتمال وجود دارد که شن، گرد و غبار و آب وارد پورت هندزفری شده باشد.

دلیل کم شدن صدای ایرپاد پرو چیست؟

هندزفری پرو آیفون از دسته هندزفری هایی است که قیمت پایینی ندارد اما در صورت مراقبت نکردن، به سادگی خراب می شود! پیشنهاد می کنیم از کاور و کیف های استاندارد و باکیفیت برای هندزفری خود استفاده کنید.

اگر در مدت زمان کمی شاهد خراب شدن ایرپاد پرو یا کم شدن صدای آن هستید، این احتمال وجود دارد که هندزفری شما کثیف شده باشد یا اینکه به دلیل وارد شدن ضربه، آسیب سخت افزاری دیده باشد. پیشنهاد ما این است که ابتدا با روش هایی که توضیح دادیم ایرپاد خود را تمیز کنید سپس از یک کیف مقاوم و استاندارد استفاده کنید تا ضربه ای به آن وارد نشود.

هم اکنون می توانید به صفحه خرید کاور ایرپاد پرو در فروشگاه جانبی مراجعه کنید و انواع کیف و کاور را برای این مدل از هندزفری بررسی کنید. نه تنها هندزفری ایرپاد اپل بلکه برای تمامی هندزفری های بلوتوثی و سیمی خود یک کیف تهیه کنید تا از پاره شدن، کم شدن صدای آن ها و وارد شدن ضربه جلوگیری شود. این کاورها در انواع فروشگاه های لوازم جانبی موجود هستند اما برای مشاهده طیف گسترده و متنوع کیف و کاور ایرپاد و هندزفری های سامسونگ، شیائومی، نوکیا و مدل های دیگر به فروشگاه جانبی مراجعه کنید.

جانبی از معتبرترین فروشگاه های پخش لوازم جانبی گوشی است که اصالت تمامی کالاها را ضمانت می کند و کاربران زیادی از این فروشگاه راضی هستند! از این رو می تواند گزینه ی خوبی برای خرید باشد. می توانید به این وب سایت مراجعه کنید و نظرات کاربران را درباره خریدشان مطالعه کنید.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، هندزفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
معین
۲۱:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
من گلکسی بادز لایو دارم، بعد یکی دوماه استفاده احساس میکنم گوش راستش صداهای تن بالا رو خوب پخش نمیکنه و صداش زیر شده ولی گوش چپش مشکلی نداره
هر چند روز یه بارم کاملا تمیزش میکنم، حسی بازنشانیشم کردم ولی درست نشد چه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۷:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من هرکاری کردم درست مشد ،وشیمم سامسونگ هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۴:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
شاید باور نکنید ولی هنزفریمو تمیز کردم صداش از قبل هم بیشتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۲:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اگه با پاشیدن الکل، صدای هندزفری کم بشه دیگه درست نمیشه؟
آخرین اخبار