مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در فاز دوم مایه‌کوبی جمعیت دام سنگین، ۲۵ هزار راس علیه تب برفکی در مهاباد مایه کوبی می‌شود.

عباس آغاز مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد از اجرای فاز دوم مایه‌کوبی جمعیت دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در مهاباد خبر داد و  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: مرحله دوم مایه کوبی دام‌های سنگین علیه بیماری تب برفکی از ۲۰ شهریور ماه سال ۹۹ در سطح دامداری‌های مهاباد آغاز و اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: دام‌های سنگین تمامی مراکز پرورش دام صنعتی و سنتی (روستایی) در اجرای این طرح، با مشارکت ۴ مرکز و ۴ اکیپ دامپزشکی در مهاباد مایه‌کوبی می‌شود.


بیشتر بخوانید


آغاز تصریح کرد: تعرفه‌های مایه کوبی بر اساس تعرفه‌های نظام دامپزشکی استان بوده و تحت نظارت اداره دارو و درمان و دامپزشکی و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها است.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد اذعان کرد: شهرستان مهاباد دارای بیش از ۲۵۰ هزار راس دام است که از این تعداد ۲۳۰ هزار راس دام سبک و ۲۳ هزار راس دام سنگین است.

او ادامه داد: دامداران در خصوص واکسیناسیون دام‌های سنگین خود با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم امنیت ناشی از مایه‌کوبی فاز‌های قبلی را حفظ کنیم.

آغاز، همچنین از دامداران خواست از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و درصورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

بیماری تب برفکی به عنوان مسری‌ترین و مهم‌ترین بیماری اقتصادی در صورت بروز نقش مهمی در افت تولید انواع فرآورده‌های پروتئینی با منشاء دامی، شیر و فرآورده‌های آن دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.