مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش بینی برداشت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تنی انار از باغات استان خبر داد.

محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درپیش بینی برداشت ۲۲ هزار تنی انار از باغات خوزستان گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه  پارسال میزان تولید انار ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن بود، گفت: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به اقدامات فنی مطلوب انجام شده بوسیله  کشاورزان براساس توصیه‌های ترویجی و فنی کارشناسان و محققان سازمان جهاد کشاورزی و همچنین شرایط خوب جوی در پارسال، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید و برداشت این محصول به میزان ۲۲ هزار و ۱۰۰ تن باشیم.

او سطح  زیر کشت انار در باغات خوزستان را ۳ هزار و ۱۹۰ هکتار عنوان کرد و افزود:  از این مقدار سطح، ۲ هزار و۶۰۰ هکتار بارور و ۵۹۰ هکتار نهال هستند.

حسنی نسب بیان کرد: شهرستان‌های مهم تولید کننده انار در خوزستان ایذه، باغملک، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک و عمده ارقام مورد کشت در این استان ارقام محلی الوار گرمسیری، دزفول، باغملک، سینه پهن و شیوند هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت انار در استان از اواسط شهریور ماه آغار و تا نیمه آبان ادامه  دارد، اظهار داشت: بیشترین مصرف انار تولیدی استان تازه خوری در بازار‌های درون استان، تولید رب انار محلی، ترشی انار و سایر فرآورده‌های محلی است و  بخشی از این محصول نیز به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.