دبیر سومین جشنواره تئاتر برنا گفت: جشنواره تئاتر برنا با رویکردی آموزش محور با حضور اساتید برجسته تیاتری استان خوزستان برگزار شد.

محمد یاقوت پور دبیر سومین جشنواره تئاتر برنا گفت: جشنواره تئاتر برنا با رویکردی آموزش محور با حضور اساتید برجسته تئاتری استان خوزستان و با هدف شناسایی نسل جوان تاتری استان با حضور گروه‌های منتخب نمایشی استان در اندیمشک برگزار می‌شود.

یاقوت پور گفت: در طی روز‌های جشنواره جلسات ورک شاپ تخصصی تاتر با حضور پیشکسوت صاحب سبک تاتر استان خوزستان آقای بهزاد وزیری هر روز صبح در سالن اجتماعات خانه هنر تالار خورشید اندیمشک برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره تاتر برنا در ادامه گفت: جلسات نقد و بررسی نمایش‌های جشنواره نیز توسط کارگردان مطرح و سر شناس استان خوزستان آقای مجتبی رستمی فر و با مدیر جلسه‌ای محسن خدادادی هر روز عصر در سالن اصلی تالار خورشید برگزار می‌شود.

یاقوت پور افزود: بهزاد وزیری، نویسنده و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینماست، که از سال ۶۹ فعالیت هنری خود را آغاز نموده است. او ده‌ها نمایش را روی صحنه برده است. از جمله «همان به که چشم» «میزشام به افتخار پسرخوانده» «کاندیدا» «خواب در حنجره‌ی خروس» «سرتن تنسر»... که جوایز متعددی نیز از جشنواره‌های استانی منطقه‌ای و ملی در این حوزه کسب کرده است. درسال ۹۸ نمایش «هرملین دیوانه‌ی اسکاندیناوی» را در تهران پردیس شهرزاد به مدت سی شب روی صحنه برده است. در همان سال اولین فیلم سینمایی خود به نام «درون ماهی» را نیز ساخت که در چندین فستیوال جهانی و بین المللی از جمله شانگهای، رامسگیت، ایرلند، کلبیا و کراچی حضور داشته و سال ۱۴۰۲ در سینما‌های کشور روی پرده رفت.  

محمد یاقوت پور افزود: مجتبی رستمی فر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی کارگردانی از دانشگاه هنرومعماری تهرانن، ویسنده و کارگردانی بیش از هجده نمایش و شرکت در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی و برنده چندین تندیس بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و طراحی حرکت در دوره‌های مختلف از جشنواره بین المللی تئاتر فجر داور چندین جشنواره استانی و ملی و مدرس کلاس‌های بازیگری و کارگردانی است.

یاقوت پور در پایان اظهار امیدواری کرد که این رویداد جوان محور بتواند بعنوان جشنواره‌ای تخصصی در زمینه آموزش تاتر هر ساله با حمایت مسئولین ارشد استانی و شهرستانی بصورت مستمر در شهرستان اندیمشک برگزار شود.

برچسب ها: خوزستان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.