امام جمعه یزدان آباد گفت: یکی از باغداران ۱۰۰ اصله درخت پسته خود را پلاک گذاری و به ستاد زکات شهرستان زرند اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام ایزدی، امام جمعه یزدان آباد در حاشیه پلاک گذاری درختان پسته گفت: یکی از باغداران، ۱۰۰ اصله درخت پسته خود را پلاک گذاری و به ستاد زکات شهرستان زرند اهداکرد.

او با اشاره به اینکه زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد جامعه به ویژه برای قشر محروم و نیازمند است، افزود: آنچه که همه باید بدانیم این است که اگر به آنچه خداوند متعال به ما دستور داده  عمل کنیم، حتما پروردگار به نعمت هایی که به ما ارزانی داشته، برکت عنایت می‌کند. 

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه مباحث فقهی متعددی در ارتباط با زکات وجود دارد، بیان کرد: در کنار زکات واجب، بحث زکات مستحبی مطرح شده است.

او اثرات زکات را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: زکات، برکات الهی را افزایش می‌دهد و اموالی که زکات آن پرداخت شده است، آفت و خسارت نمی‌بیند که در روایات هم به این موضوع بسیار توجه شده است. 

امام جمعه یزدان آباد با اشاره به اینکه امید است، در زندگی هایمان پرداخت زکات را عملیاتی کنیم، تصریح کرد: ما منتظر همه مومنان به ویژه کشاورزان هستیم که در این عمر خداپسندانه قدم مثبتی را بردارند. 

عباس موسوی فر، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان زرند نیز در این مراسم گفت: تاکنون چندین هزار درخت برای زکات در سطح شهرستان زرند پلاک گذاری شده است.

او افزود: پیش بینی می شود با توجه به استقبال مردم از زکات با افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات روبرو شویم.

موسوی فر بیان کرد: کلیه زکات جمع آوری شده بنا به فتوای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در همان محل برای نیازمندان و طرح‌های عام المنفعه هزینه می شود.

او بیان داشت: طی چند سال گذشته در طرح جمع آوری زکات در سطح شهرستان، طرح‌های زیادی برای فقرزدایی و عمران و آبادی روستا‌ها از قبیل تهیه جهیزیه برای نیازمندان، ارائه خدمات معیشتی و درمانی، بهسازی مدارس و ساخت و تکمیل مساجد، تکایا، کتابخانه ها و مراکز قرآنی اجرا شده است.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرند تصریح کرد: فریضه زکات، ظرفیت بسیار خوبی برای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی در اختیار مسئولان می گذارد که این موضوع توجه همه مسئولان شهرستان را می‌طلبد.

او با اشاره به تک محصولی بودن شهرستان که اغلب محصول پسته است، گفت: مردم متدین زرند در بحث پرداخت زکات، استقبال بسیار خوبی کردند و هر سال چندین تن زکات پسته را به ستاد پرداخت می کنند که در همان روستای خودشان صرف امور نیازمندان می شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار