رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان مدعی شد کشور‌های عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حق ملت فلسطین را نادیده نگرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، ترکی الفیصل، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان مدعی شد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موضوع مرتبط با حق حاکمیتی کشورهاست.

این شاهزاده سعودی در مصاحبه‌ای مدعی شد این حق حاکمیتی امارات و بحرین است که با اسرائیل صلح کنند و کسی نمی‌تواند با این اقدام آن‌ها مخالفت کند. الفیصل در ادعاهایش با نادیده گرفتن خیانت کشور‌های عربی به آرمان قدس آورد: آن‌ها درباره برقراری صلح دائم در منطقه مضایقه نکردند، بلکه بر لزوم راه حلی برای تشکیل دولت فلسطین با مرکزیت قدس و بر مبنای راه حل دو کشور تاکید کردند.

این مقام سابق سعودی در ادامه گفت سوالی که در حال حاضر مطرح است این است که این رخداد چگونه بر موضع اسرائیل تاثیرگذار خواهد بود، زیر اسرائیل هنوز ابتکار صلح عربی را نپذیرفته است و به استعمار در فلسطین همچنان ادامه می‌دهد.

ترکی الفیصل پیش از این نیز در مقاله‌ای مدعی شد پادشاهی عربستان بهای صلح میان اسرائیل و اعراب را تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف و بر مبنای ابتکار صلح عربی ملک عبدالله عبدالعزیز قرار داده است.

ادعای این مقام سعودی در حالی مطرح می‌شود که دولت ریاض خود در انتظار فرصتی مناسب نه برای عادی سازی بلکه علنی سازی روابط دیرینه پنهانی خود با رژیم صهیونیستی است. توافقات عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی که به صورت تدریجی یکی پس از دیگری آشکار می‌شود، بیشتر به یک نمایش طنز تمسخرآمیز شبیه است، زیرا کشور‌های عربی هیچگاه با رژیم صهیونیستی جنگی نداشته‌اند که حالا وارد صلح شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار