پایگاه آمریکایی اکسیوس فاش کرد مقامات آمریکایی، اماراتی و سودانی امروز نشست مهمی برای عادی سازی روابط میان خارطوم و تل آویو دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی اکسیوس به نقل از برخی منابع سودانی فاش کرد مقامات آمریکایی، اماراتی و سودانی قرار است امروز دوشنبه، نشست حساس و تعیین کننده‌ای را در ابوظبی در خصوص توافق عادی سازی احتمالی میان سودان و اسرائیل برگزار کنند.

طبق اعلام پایگاه اکسیوس، این منابع اعلام کردند در صورتی که آمریکا و امارات با درخواست سودان برای کمک‌های اقتصادی همراهی کنند، اعلام توافق عادی سازی روابط با اسرائیل، شبیه آنچه با امارات و بحرین اتفاق افتاد، ظرف تنها چند روز شکل خواهد گرفت.

پایگاه اکسیوس همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود ژنرال «میگل کوریا» (Miguel Correa) به نمایندگی از آمریکا در این نشست حضور داشته باشد. ژنرال کوریا همچنین در تلاش‌های انجام شده در تهیه پیش نویس توافقنامه اسرائیل و امارات نقش داشته است.

همچنین از امارات نیز که میزبان این نشست است، «طحنون بن زاید» که خود نیز مسئول گفتگو‌ها با اسرائیل بود، به نمایندگی از کشورش شرکت می‌کند.

از سودان نیز شماری از اعضای نظامی و غیرنظامی دولت، از جمله «عبدالله حمدوک» نخست وزیر این کشور و «ناصرالدین عبدالباری» وزیر دادگستری سودان که خود شهروند آمریکا نیز هست، شرکت خواهند داشت.

اکسیوس در ادامه گزارش خود اعلام کرد: طبق اعلام این منابع سودانی، دولت سودان به دنبال درخواست کمک‌های اقتصادی در قبال توافق عادی سازی روابط با اسرائیل است.

گفتنی است پیشتر نیز یک رسانه صهیونیستی مدعی شده بود که مقامات سودان و آمریکا طی نشستی در ابوظبی، در خصوص عادی‌سازی روابط خارطوم و تل‌آویو رایزنی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مقامات سودانی گفته اند خرطوم برای عادی‌سازی ۳ خواسته اساسی دارد. تأمین گندم و سوخت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، دریافت وام ۲ میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد سودان و تعهد کمک مالی برای ۳ سال آینده از جمله ۳ شرط اعلام شده از سوی مقامات سودانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار