مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از عضویت بیش از ۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : هرسین دارای ۵ باب کتابخانه و یک واحد کتابخانه عمومی سیار است و بیش از ۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

او گفت : تعداد ۶۶ هزار نسخه کتاب در این ۶ واحد کتابخانه داریم و خدمات فرهنگی شایانی از طریق این کتابخانه‌ها به تمام اقشار جامعه ارائه می‌شود.

حسنی خونسار در خصوص تأمین اعتبار از سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از شهرداری افزود: اگر سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از طریق شهرداری به موقع پرداخت نشود، خدمات کتابخانه‌ای برای مردم مختل می‌شود و قانون از طریق ماده ۶۴ به اجبار نیم درصد درآمد را از سر جمع حساب کسر و به حساب انجمن واریز می‌کند و این نوع برداشت زیبنده یک شهرداری که باید حامی مسائل فرهنگی شهر باشد نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در ایام کرونا، افزود: فعالیت‌های کتابخانه‌ها در ایام کرونا در فضای مجازی ادامه دارد و با این روش ارتباط کتابخانه‌ها با اعضا بهتر شده و در تمام برنامه‌های فرهنگی مشارکت دارند و تلاش کتابداران این شهرستان برای عدم ایجاد فاصله بین کتابخانه و اعضای کتابخانه قابل تحسین است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.