استاندار چهارمحال و بختیاری:

سلامت مردم در کنار معیشت به یک اندازه اهمیت دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مدیری مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکند به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه اگر مدیری مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکند به تخلفات اداری معرفی می‌شود اظهار داشت: برگزاری جلسات تنها باید با یک سوم ظرفیت محل برگزاری انجام شود، همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به یک سوم کارکنان خود دورکاری و مرخصی اعطا کنند.

او با تاکید بر اینکه اعمال تعطیلی برای کلیه فعالیت‌ها در استان به دلیل اهمیت شرایط معیشتی و اقتصادی موجود امکانپذیر نیست افزود: سلامت مردم در کنار معیشت به یک اندازه اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: اگر در مکانی دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود و انجام فعالیت برای سلامتی مردم و جامعه خطرآفرین است، می‌توان به صورت موردی بنا بر تشخیص دانشگاه علوم پزشکی از انجام فعالیت آن واحد جلوگیری کرد.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی درخواست تعطیلی‌های موردی را به صورت مکتوب اعلام کند و همه متولیان ملزم به رعایت آن هستند، فرمانداران نیز می‌توانند با توجه به وضعیت شهرستان و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به ایجاد محدودیت اقدام کنند.

عباسی گفت: تلاش می‌شود اعتباری برای دستگاه‌های درگیر با کرونا تامین و با اولویت در بین این دستگاه‌ها توزیع شود.

او با بیان اینکه برگزاری تجمع در آرامستان‌ها و برگزاری مراسم ترحیم ممنوع است افزود: متولیان آرامستان‌ها از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید بر این مسئله نظارت کنند، همچنین برگزاری عمومی مراسم در مکان‌های غیرعمومی از جمله منازل ممنوع است.

عباسی اضافه کرد: نیروی انتظامی حضور خود را در نظارت بر مناطق گردشگری، اصناف، سامانه‌های حمل و نقل عمومی و ... افزایش دهد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی در بازدید از اصناف می‌تواند با هماهنگی تعزیرات، اماکن و مراجع قضایی نسبت به پلمب واحد در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها اقدام کند، همچنین تلاش شود با اقداماتی تجمعات در بانک‌ها و اصناف به حداقل برسد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار