رسانه‌های صهیونیستی از وجود دفتر حافظ منافع تل‌آویو در بحرین پرده برداشتند و اذعان کردند که این دفتر بیش از ۱۰ سال قبل تاسیس شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه القدس العربی، رسانه‌های صهیونیستی دست به افشاگری زده و اذعان کردند که تل آویو بیش از ۱۰ سال است دفتر حافظ منافع در بحرین دارد.

به گفته این رسانه ها، رژیم صهیونیستی از ابتدای دهه گذشته این دفتر را برای «تقویت اقدامات اقتصادی و سیاسی در منطقه» تاسیس کرده است و وزارت خارجه این رژیم بر همین اساس و در سایه عادی سازی روابط میان تل آویو و منامه به صورت رسمی، برای ایجاد سفارت خود در منامه، پایتخت بحرین برنامه‌ریزی می‌کند.

از سوی دیگر، «یوعاز هندل» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی وی «کمال احمد محمد» در تماسی تلفنی راه‌های ایجاد خطوط ارتباطی مستقیم میان دو طرف را بررسی کردند.

در این تماس تلفنی، وزاری تل آویو و منامه راه‌های تقویت ارتباطات میان فلسطین اشغالی و بحرین، توسعه فناوری پیشرفته و تماس‌های ماهواره‌ای را بررسی کردند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن به مسئولان سابق دولت آمریکا که در گفتگو‌ها با رژیم اشغالگر صهیونیستی مشارکت داشته‌اند، اعلام کرده است که عادی سازی روابط برای دوطرف در طولانی مدت مفید خواهد بود. او به «دنس روس» فرستاده سابق آمریکا در خاورمیانه و «مارتین اندیک و دان ژابیرو» دو سفیر سابق تل آویو اعلام کرد که امارات پس از ۱۵ سپتامبر (زمان امضای توافقنامه عادی سازی روابط) کاملا تغییر خواهد کرد و همکاری جوانان اماراتی با اسرائیلی‌ها در حوزه کار، سرمایه گذاری، تجارت و آموزش ممنوع نخواهد بود.

امارات و بحرین که پس از مصر و اردن به صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوستند در ۱۵ سپتامبر توافقنامه عادی سازی روابط و صلح را در کاخ سفید و با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امضا کردند و به ادعای آمریکا کشور‌های عربی دیگری نیز در آینده نزدیک به این جمع اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار