سرهنگ کوهزادی گفت:سرویس دهی به مشتریان توسط اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها در داخل پیاده رو موجب تضییع حقوق عابران پیاده می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام با بیان اینکه پیاده رو بخشی از خیابان محسوب شده که به عبور و مرور عابران پیاده اختصاص دارد، گفت: چنین فضایی متعلق به عموم مردم و عابران بوده و هیچ فردی حق اشغال کردن این فضا را ندارد.

او با اشاره به اینکه عابران پیاده به عنوان یکی از کاربران ترافیک برای تردد ایمن و راحت در معابر شهری نیازمند مکانی امن و مناسب هستند ، افزود: متاسفانه برخی از مغازه داران و فروشندگان پیاده رو را جزو ملک شخصی خود دانسته و با دپو کردن کالا و ابزارآلات خود و همچنین خدمات دهی به مشتریان چنین حق قانونی و منطقی را از عابران پیاده سلب می‌کنند.

کوهزادی در ادامه بیان کرد: طبیعتاً عابران پیاده هنگامیکه با مانعی در مسیر حرکت خود در پیاده رو مواجه شوند به صورت ناخودگاه به سمت سواره رو منحرف و در طول خیابان به حرکت خود ادامه می‌دهند که این مسئله بالقوه خطر تصادف وسایل نقلیه با عابران را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مطرح کرد: عابران پیاده در استان ایلام بیشترین سهم را در کشته‌های حوادث ترافیکی دارند که بخشی از این تصادفات به علت حرکات اجباری عابران در طول خیابان‌های هسته مرکزی شهر روی داده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.