صفا امیری مدیر مسئول نشر براق در گفتوگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویرگری غیرحرفهای کتاب گفت:کار کردن ناشران با تصویرگران غیرحرفهای ارتباط زیادی با شرایط ناشر دارد،هزینه تصویرگری اولین آیتمی است که ناشر برای انتخاب تصویرگر حرفهای یا آماتور درنظر دارد به هرحال تمام ناشران دوست دارند با تصویرگران حرفهای کار کنند، اما در این بین بیشتر مسائل اقتصادی مطرح است.
بیشتر بخوانید:
او افزود: شرایط بازار نشر انتخاب تصویرگر آماتور را برای طراحی جلد کتابش به ناشر تحمیل میکند، بدون تردید ناشری که به دنبال انتشار کتاب خوب است به هزینههای ثابت انتشار کتاب نگاه نمیکند،زیرا او یکبار تصویرگری کتاب را به تصویرگر میسپارد، اما ممکن است چندین بار کتاب را منتشر کند برای همین ناشر به دنبال تصویرگر حرفهای خواهد بود که به کیفیت کتابش اضافه کند.
مدیر مسئول نشر براق ادامه داد: ناشری که با تصویرگر آمانور کار میکند نوع نگاه متفاوت تری نسبت به ناشری که با تصویرگر حرفهای کار میکند؛ دارد درنتیجه بدون تردید کتابش ضعف بیشتری خواهد داشت.
او گفت:برای دیده شدن کتاب با دو مقوله روبه رو هستیم؛ یکی ناشر است که برای او نام مولف و تصویرگر اهمیت دارد، بخش دوم مخاطبان کتاب یعنی کودکان هستند .کودکان زیاد به نام مولف توجهی نمیکند ممکن است یکبار کتاب را بخواند، اما آنچه برای کودک اهمیت دارد تصویرگری کتاب است .کودک با تصویر کتاب میتواند بیشتر از متن آن ارتباط برقرار کند از این رو کیفیت تصویرگری کتاب روی میزان فروش آن اهمیت دارد.
انتهای پیام/