مهم‌ترین حوادث امروز ۳ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۳ مهر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله دستکش های بهداشتی قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصاید فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از وجود کالای خارجی قاچاق در انبار تخلیه باری واقع در شهر اصفهان مطلع شده و موضوع را دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و طی بازرسی دقیق صورت گرفته ۸۰ هزار عدد دستکش بهداشتی خارجی که فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.
کشف محموله دستکش‌های بهداشتی قاچاق در اصفهان / سارقان اموال ۲۰ منزل در اصفهان ناکام شدند


سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

سارقان اموال ۲۰ منزل در اصفهان ناکام شدند

سرهنگ" حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: تلاش‌هایی وسیعی برای شناسایی عامل یا عاملان این سرقت‌ها صورت گرفته و سرانجام کارآگاهان پس از چند روز تلاش شبانه روزی و استفاده از توانایی‌های علمی و تجربیات پلیسی خود موفق شدند هویت ۲ نفر که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آورند.

سرهنگ ترکیان، اظهار داشت: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی هر ۲ نفر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهمان به ۲۰ فقره سرقت منزل در سطح شهر اصفهان گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد اموال مسروقه شامل نقره جات، عتیقه جات، تلویزیون ال‌ای دی، مایکرویو و طلاجات کشف شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه اقدام به موقع و سریع ماموران سارقان را در فروش اموال مسروقه ناکام گذاشت اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: اموال مسروقه نیز پس از انجام اقدامات قانونی به مال باختگان تحویل شدند.
 

کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس‌های خصوصی مجازی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، بیشتر والدین نگران اُفت تحصیلی فرزندان خود هستند و برای جبران آن هم به دنبال کلاس‌های خصوصی می‌روند که بتواند عقب افتادگی فرزندانشان را جبران کنند.

او با بیان اینکه مجرمان سایبری در کمین هستند تا از هر فرصتی برای سرکیسه کردن مردم و عملی کردن نقشه‌های خود بهره ببرند اظهار داشت: در این میان بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی از سوی مجرمان سایبری طراحی و هدف آن‌ها هم سوءاستفاده‌های مالی و اخاذی از شهروندان است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در زمان ثبت نام فرزندان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می‌خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت و حساب آنان را خالی می‌کند.

به گفته سرهنگ مرتضوی، جمع‌آوری اطلاعات خانواده و دانش آموزان از دیگر موارد سؤاستفاده مجرمان سایبری است که به دنبال آن اخاذی از خانواده یا دانش آموز صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و سی دی‌های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل به جلوگیری از اُفت تحصیلی فرزندانشان کمک کنند ضمن اینکه برای استفاده از کلاس‌های آنلاین حتماً از مؤسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار افراد غریبه نگذارند.
 

سارق دوچرخه و موتورسیکت در شاهین شهر به دام افتاد

سرهنگ "علی صادقی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه وموتورسیکلت شهروندان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان شاهین شهر قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در این خصوص اقدامات علمی و تخصصی خود را انجام داده و با بکارگیری تجهیزات هوشمند موفق شدند چهره و هویت اصلی فردی که اقدام به این سرقت‌های می‌کرد را مورد شناسایی قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، اضافه کرد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضائی در یک علیات ضربتی سارق را در حالی که قصد سرقت یک دستگاه دوچرخه را داشت دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۶ فقره سرقت دوچرخه و ۴ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده است خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

حمل کالای قاچاق با اتوبوس مسافربری

سرهنگ "علی صادقی" با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشرافیت و هوشمندی خود حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۶ دستگاه جاروبرقی و ۲ دستگاه تلوزیون ال‌ای دی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ارزش ریالی اموال مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: پرونده مقدماتی تشکیل و راننده خودرو جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.