فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲۴۸ هزار و ۲۷۲ متر مربع از اراضی ملی استان کردستان از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ بهروز مهری فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲۴۸ هزار و ۲۷۲ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهر‌های این استان طی نیمه نخست امسال از دست متصرفان خارج و با حکم مقام قضایی از آن‌ها خلع ید شده است.

او افزود: این میزان اراضی خلع ید شده به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال است که در قالب ۳۶ پرونده قضایی و رفع تصرف فوری از دست متصرفان خارج شده است.

سرهنگ مهری بیان کرد: در سال جاری ۱۱ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۱۵۷ هزار و ۴۴۲ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت به ارزش ۹۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال در محدوده شهر‌های استان رفع تصرف شده است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان یادآرو شد: ۲۵ مورد نیز در قالب مامورت‌های رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۹۰ هزار و ۸۳۰ متر مربع و به ارزش ۷۵۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

او افزود:بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهر‌های سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

سرهنگ مهری گفت:تحقق حقوق شهروندی از جمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌شود و انتظار می‌رود مردم با مشاهده این تخلفات ماموران این یگان را با شماره تماس ۱۶۵۶ در جریان بگذارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.