مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: در بهار امسال از احداث ۲۰۰ مورد ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر سنندج جلوگیری بعمل آمد.

ه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالله صالحی مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: طبق قانون شهرداری‌ها موظف هستند پرونده ساختمان‌هایی را که در کاربری‌های غیرمجاز و بدون پروانه احداث می‌شود به کمیسیون ماده صد ارجاع دهد.

او خاطرنشان کرد: تغییر کاربری خودسرانه واحد‌های مسکونی و تجاری، تفکیک بدون مجوز اراضی، تصرف اراضی عمومی و همچنین ساخت طبقات اضافه در ساخت و سازها، تخلف آشکار است و شهرداری با عاملان آن برابر قانون شدیدا برخورد خواهد شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: ساخت و ساز‌های غیراصولی و غیرمجاز علاوه بر آسیب جدی به سیما و منظر شهری به دلیل عدم رعایت اصول شهرسازی مشکلاتی فراوانی و جبران ناپذیری را در پی دارد.

صالحی از تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجاز در کاربری‌های مغایر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی بنا‌های غیر مجاز او افزود: علاوه بر تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجاز در بهار امسال از احداث ۲۰۰ مورد ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر جلوگیری بعمل آمد.

صالحی افزود: ۲۷ مورد برداشت مصالح، ۳۱ مورد پلمپ، ۱۱ مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر بود.

او خاطرنشان کرد: ۲۶ مورد از تخریب‌ها در حوزه جهاد کشاورزی، ۲۳ مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا در زمین‌های کشاورزی بوده است.

صالحی اضافه کرد: ۴ مورد تخریب ساخت و ساز در اراضی ملی واقع درکمربندی اسلام آباد و رفع تصرف دو هکتار از زمین‌های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک ۵ آذر که به صورت باغ خصوصی به تصرف درآمده بود از دیگر اقدامات سه ماهه نخست اداره پیشگیری از رفع تخلفات شهری است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج در نهایت از شهروندان درخواست نمود: با اخذ مجوز لازم و پروانه ساختمان و رعایت قوانین و مقررات شهرسازی اقدام به ساخت و ساز نمایند در غیر اینصورت با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز با قاطعیت تمام برخورد خواهیم نمود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.