نخست وزیر سودان مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پرفراز و نشیب و همراه با مشکلات فراوان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان عادی‌سازی روابط به رژیم صهیونیستی را سخت و همراه با مشکلات فروان دانست.

حمدوک در این باره گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل، مشکلات متعددی به همراه دارد و نیازمند بحث عمیق اجتماعی است.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، هم درباره این موضوع گفت: فرصت مناسبی برای حذف نام سودان از فهرست طرفداران گروه‌های تروریستی ایجاد شده است که باید از آن استفاده کرد.

پیش از این منابع رسانه‌ای اعلام کردند آمریکا برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی، پیش شرط عادی سازی روابط با اسرائیل را تعیین کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری «اکسیوس »در گزارشی اعلام کرد بنا به گفته منابع سودانی، دولت سودان به دنبال درخواست کمک‌های اقتصادی در قبال توافق عادی سازی روابط با اسرائیل است. بر اساس این گزارش، مقامات سودانی گفته اند خرطوم برای عادی‌سازی ۳ خواسته اساسی دارد. تأمین گندم و سوخت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، دریافت وام ۲ میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد سودان و تعهد کمک مالی برای ۳ سال آینده از جمله ۳ شرط اعلام شده از سوی مقامات سودانی است.

این منابع مدعی شده بودند در صورتی که آمریکا و امارات با درخواست سودان برای کمک‌های اقتصادی همراهی کنند، اعلام توافق عادی سازی روابط با اسرائیل، شبیه آنچه با امارات و بحرین اتفاق افتاد، ظرف تنها چند روز شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار