استاندار مازندران گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی در مازندران به درستی رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در ستاد استانی مقابله با کرونا بر رعایت دقیق و جدی مصوبات این ستاد در استان تاکید کرد و گفت: عادی انگاری کرونا برای مسئولان و مردم به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

او با انتقاد از این که این ساده انگاری و عادی انگاری باید حتما  واکاوی و برای آن چاره اندیشی شود، افزود: اینکه فقط مسافران را دلیل بالا بودن آمار ابتلا به کرونا در استان می‌پنداریم صحیح نیست، چرا که به نظر حساسیت‌های مقابله با کرونا در میان مردم و مسئولان مازندران هم کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


حسین زادگان نانوایی‌ها را مهم‌ترین صنفی اعلام کرد که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن بسیار نامطلوب گزارش شده و نیازمند تشدید بازرسی‌ها و اعمال محدودیت‌های شدید دانست.

استاندار مازندران گفت: نظارت جدی‌تر بر مدارس، رستوران‌های بیرون بر، جلوگیری از برپایی تجمعات بیش از ۲۰نفر، تشدید نظارت‌ها بر مراکز عرضه سوخت و بانکها، جلوگیری از ارائه خدمات به کسانی که شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند و تولید برنامه‌های اثرگذار کرونایی در رسانه استانی هم از دیگر مواردی است که به منظور مدیریت مقابله با کرونا باید به آن توجه شود.

ماسک‌ها کنار گذاشته شدند

دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر‌های کرونایی نسبت به پیک اول دو درصد کمتر است، گفت: هرگونه بی احتیاطی می‌تواند این نظم را به هم بزند و استان را درگیر پیک سوم کند.

اوبا بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا به تدریج و بر اساس اولویت در اختیار مردم قرار می‌گیرد از جدی نگرفتن استفاده از ماسک در میان اصناف انتقاد کرد و افزود: میانگین استفاده از ماسک در دو هفته گذشته ۵۶ درصد بوده است که این رقم تشدید نظارت‌ها و محدودیت‌ها را می‌طلبد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس استان هم ابراز رضایت و بر تهویه مناسب مکان‌های تجمعی تاکید کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.