جهانگیری با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها مهم‌ترین منبع درآمد دولت از بین رفته ،گفت: در تامین بسیاری از کالا‌ها در شرایط سختی قرار داریم که امیدواریم با همراهی مردم ایران از آن عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی هرمزگان گفت: اکنون با وجود تحریم‌ها مهم‌ترین منبع درآمد دولت از بین رفته است و در تامین بسیاری از کالا‌ها در شرایط سختی قرار داریم که امیدواریم با همراهی مردم ایران از این شرایط عبور کنیم.

جهانگیری افزود:مشکلی در تخصیص ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و واکسن تا پایان سال وجود ندارد.

او گفت:حجم تجارت خارجی ایران بیش از ۱۰۰میلیارد دلار در سال است که جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیاست و قطعا برای حل این مشکلات راه حل داریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت:هرمزگان قطب اصلی کشتی سازی در کشور است و در تلاش هستیم با احیای شورای عالی صنایع دریایی این ظرفیت استان را دوباره شکوفا کنیم.

جهانگیری افزود:بندرعباس همچنین مشکل حاشیه نشینی دارد که برای حل آن باید اقدام شود.

او گفت: با وجود مشکلات در سال‌های گذشته نیز کار‌های خوبی در افزایش ظرفیت‌های اقتصادی ایران مانند خودکفایی در تولید گندم، ساخت پالایشگاه بنزین ستاره خلیج فارس و افزایش ظرفیت‌های در حجم تولید میعانات گازی انجام شده است بطوری که اکنون حجم تولید میعانات گازی درکشور از ۴۰۰هزار مترمکعب از سال۹۲ به یک میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به تولیدکنندگان و شرکت‌های تولیدی استان توصیه کرد که سهمشان را در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی ادا کنند.
عبدالرضا همتی رئیس کل بانک مرکزی در این نشست گفت: کشور به ارز حاصل از صادرات غیرنفتی وابسته است و رفع تعهدات ارزی با بازپرداخت ریالی پذیرفته نیست.

در این نشست وزیر راه و شهرسازی نیز به مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت:با توافق صورت گرفته با بانک‌ها و برای رفع مشکلات پیمانکاران، به آن‌ها تسهیلات ویژه پرداخت می‌شود.

محمد اسلامی افزود: برای توسعه سواحل مکران، محرومیت زدایی و انجام فعالیت‌های اقتصادی در منطقه، سرمایه گذار جذب شده است.
وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت: در زمینه بکارگیری زمین‌ها و امکانات بخش کشاورزی در حوزه توسعه شیلات هرمزگان، به ویژه پرورش ماهی و میگو نیز آماده همکاری هستیم.

کاظم خاوازی افزود: ایجاد کارخانه‌های فرآوری محصولات کشاورزی در کشور به ویژه هرمزگان هیچ محدودیتی ندارد.

معاون اول رئیس جمهور ساعتی پیش بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه وشهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان، جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی کردند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.