معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی از ارائه خدمات توانبخشی از راه دور به ۸۶۱ نفر از توانخواهان استان از ابتدای امسال خبر داد.

رضازاده معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از ابتدای امسال برنامه توانبخشی از راه دور ویژه مراکز روزانه آموزشی توانبخشی با مشارکت کارشناسان توانبخشی، کارشناسان استانی و ستادی بهزیستی کشور تدوین شد.

او افزود: در خراسان جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور توانبخشی از راه دور با بهره گیری از انواع فن آوری‌ها (صوتی، تصویری، برنامه‌های فضای مجازی) برای ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی، توانبخشی و آموزشی در بستر اینترنت بدون نیاز به حضور فیزیکی توانخواه آغاز شد.

رضازاده تصریح کرد: این طرح از ابتدای امسال برای ۸۶۱ نفر از خدمت گیرندگان مراکز روزانه اعم از معلولین کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی مزمن، سالمند، کم شنوا و ناشنوا که به طور دائم یا موقت از خدمات توانبخشی حضوری به دلیل شیوع کرونا محروم شده بودند اجرا شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در توانبخشی از راه دور کودکان، توان خواهان و خانواده آن‌ها حتی المقدور از چرخه ارائه خدمات خارج نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت ماه شرایط بازگشایی مراکز روزانه بهزیستی ابلاغ شد، ادامه داد: مراکز با دریافت رضایت نامه از خانواده‌ها مبنی بر بلامانع بودن حضور توانخواهان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و متناسب با وضعیت هر منطقه (سفید، زرد، قرمز) اقدام به ارائه خدمات کرده اند.

رضازاده با بیان اینکه یارانه مراکز حتی در ایام کرونا بدون وقفه تامین شده است افزود: حقوق، مزایا و بیمه کارکنان مراکز توانبخشی روزانه، حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی به صورت مرتب و ماهیانه توسط مراکز پرداخت شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.