در خراسان جنوبی چند نفر دارای اختلالات شنوایی هستند؟

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تعداد افراد مبتلا به اختلالات شنوایی در استان را بیش از ۴ هزار نفر اعلام کرد.

رضازاده معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند،گفت: تعداد افراد مبتلا به اختلالات شنوایی در استان ۴ هزار و ۷۰۹ نفر است.

او افزود: شیوع اختلالات شنوایی در هر ده هزار نفر در استان ۵۶ نفر است.

رضازاده با بیان این که ۲۵ درصد دلیل ناشنوایی ناشناخته است، بیان کرد: ۵۰ درصد علت ژنتیک و ۲۵ درصد سایر موارد مانند زردی، بیماری‌های مادر در حین بارداری و مسائل هنگام زایمان است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان شیوع کم شنوایی در زمان تولد بیش از دو برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی در نوزادان است.


بیشتر بخوانید


طبق مطالعات متعدد سال‌های اخیر در صورتی که کودک کم شنوا پیش از ۳ ماهگی تشخیص داده شود و قبل از سن شش ماهگی از وسیله تقویت کننده صوتی و برنامه‌های توانبخشی مناسب بهره‌مند شود، می‌تواند به مهارت‌های گفتاری و زبان قابل مقایسه با کودکان طبیعی دست یابد.

امروزه سازمان بهزیستی با ایفای نقش در زمینه‌های غربالگری شنوایی، ارجاع به فاز تشخیص، توانبخشی گفتاری و شنیداری در مراکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی، ارائه تجهیزات توانبخشی (سمعک)، ارائه کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، تعمیر و تعویض قطعات پروتز کاشت، ارائه خدمات توانبخشی بعد از کاشت حلزون شنوایی، آموزش و مشاوره خانواده و آماده سازی کودک برای ورود به مهد و مدرسه، یاریگر متخصص و متعهد کودکان دارای آسیب شنوایی و خانواده ایشان است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار