رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بخش صنعت و تولید استان آذربایجان‌شرقی برای همکاری از نیرو‌های زبده دانشگاهی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  گفت: استفاده از نیرو‌های زبده دانشگاهی در بخش صنعت و تولید استان، نیاز این حوزه به افراد متخص و دانش آموخته را تامین می‌کند.

او با تاکید بر ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت و دوری جامعه دانشگاهی از مدرک گرایی افزود: در زمان کنونی به علت تحریم دشمنان، اقتصاد کشور دچار تحولاتی شده که باید با اتخاذ تدابیر لازم از جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیاییم و این کار منوط به همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی است.

او با اشاره به ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت برای تامین نیروی انسانی کارآمد و متخصص گفت: در رابطه با جذب نیروی انسانی در بخش خصوصی و حوزه صنعت، برنامه ریزی شده است که می‌توان در آن از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کرد.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: در این راستا تاکنون جلساتی در دانشگاه‌های سراسری تبریز و فنی و حرفه‌ای استان برگزار و مقرر شده است تا نیرو‌های زبده از سوی این مراکز علمی و فنی به بخش صنعت معرفی شود و بخش خصوصی نیز از توانمندی آن‌ها در عرصه صنعت و تولید استفاده کند.

ژائله با اشاره به استقبال این اتاق از پیوستن دانشگاه آزاد اسلامی به این گروه یادآوری کرد: بخش خصوصی می‌تواند از توان دانشجویان زبده این دانشگاه نیز استفاده کند.

او با انتقاد از مدرک گرایی در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه مدرک گرایی بر دانشگاه‌ها سایه افکنده و این کار مانع از تربیت دانشجوی زبده می‌شود.

او  با اشاره به نیاز بخش صنعت به نیروی ماهر و متخصص در حوزه تجارت بین الملل و رشته‌های مهندسی، ادامه داد: لزوم ارائه دوره‌های بازاریابی بین الملل در مراکز علمی ضروری بوده و در این زمینه می‌توان از توان اساتید خارجی و یا اساتید مطرح داخلی بهره برد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.