مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: ۲ هزار و ۳۶۹ میلیون سهم در ۳ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

محمد کیامهر مدیر بورس منطقه‌ای فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به عملکردی بورس منطقه‌ای فارس در ۳ ماهه دوم سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: در ۳ ماهه دوم سال ۹۹ و طی ۶۴ روز از فعالیت، ۲ هزار و ۳۶۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۷۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او ادامه داد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۷۴۱ هزار و ۲۴۳ میلیون ریال بوده است.

محمد کیامهر اضافه کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکتی معامله شده ۳ ماهه تابستان سال ۹۹ نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۲۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۴۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس بیان کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۵ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۵ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس ۳۱ شرکت هستند که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

محمد کیامهر اضافه کرد: در ۳ ماه اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری این مدت ۳۳۳۰۶۳ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۱۵۸۶۰ بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار