مدیر عامل همراه اول در مراسم رونمایی از کاربست 5G نیاز اصلی کشور را تامین محتوای منطبق با رشد فناوری دانست.

نیاز اصلی کشور تأمین محتوای منطبق با رشد فناوری استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در همایش رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران با اشاره به ضرورت تأمین و تولید محتوای مجازی به موقع همراه با رشد فناوری گفت: نیاز اصلی کشور این است که در کنار رشد فناوری تأمین محتوای منطبق با نیاز کشور با مشارکت همه دستگاههای متولی در اولویت باشد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به افزایش استفاده از فناوری‌های مجازی گفت: متوسط مکالمه ماهانه هر مشترک در ماه ۴ ساعت در ایران است و قریب ٨ تا ٩ گیگابایت اینترنت مصرف می‌شود. بیش از ٨٠ درصد رشد در مصرف اینترنت در سالجاری نسبت به سال قبل داشتیم.

با همکاری وزارت ارتباطات و راه‌اندازی شبکه شاد، پهنای باند مصرفی در این شبکه ٢١۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده و تقریبا روزی ١۵ گیگابیت بر ثانیه رشد مصرف سرویس‌هایی هستند که قابل بهره‌برداری جدی نبودند به دلیل تأخیر شبکه که این فناوری 5G این معضل را حل می‌کند. در بحث بومی‌سازی 5G اولویت اول همراه اول استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی است که راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه در همراه اول با همین هدف بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
اینترنتی که اروپا تحریمش کرد رو برای ایران پیاده میکنید اینترنت 5G بیماری زا و مضر است
آخرین اخبار