مهم‌ترین حوادث ۶ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۶ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

برخورد جدی پلیس با خودرو‌های سنگینی که در سطح شهر تردد می‌کنند

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از برخورد جدی با کامیون‌هایی که در معابر شهری تردد می‌کنند، خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: با توجه به تماس‌ها و مطالبات مکرر شهروندان درخصوص مزاحمت‌های خودرو‌های سنگین در شهر مرودشت و سیدان به ویژه در نخستین ساعات روز، طرح برخورد با خودر‌های سنگینی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر تردد داشتند، به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: علاوه بر سلب آرامش مردم و تصادفات شهری، تردد وسایل نقلیه سنگین به زیر ساخت‌های شهری آسیب و باعث تخریب و خسارت به آن می‌شود.

سرهنگ زینلی در پایان از رانندگان خودرو‌های سنگین خواست به خاطر آسایش شهروندان از تردد در سطح معابر شهری خودداری و به قانون و اصول شهری پایبند باشند.

کشف ۲۹ کیلو انواع موادمخدر در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۲۹ کیلو و ۱۵۵ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان، طی هفته گذشته با قدرت و جدیت اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۱۵ خرده فروش و معتاد متجاهر، ۲۹ کیلو و ۱۵۵ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید بیان کرد: جمع آوری و دستگیری متخلفان با جدیت در مجموعه انتظامی شهرستان اقلید پیگیری می‌شود؛ چرا که این امر مهم گامی موثر در پیشگیری از جرایم است.

سرقت خودرو در دشتستان، کشف در شهرستان کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان "کوه چنار" از کشف سواری پژو ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران انتظامی "کوه چنار" با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک سواری پژو ۴۰۵ مسروقه در محور‌های منتهی به این شهرستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا به صورت محسوس و نامحسوس به محور مذکور اعزام و ضمن ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند یک سواری پژو ۴۰۵ مسروقه را توقیف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که خودرو فوق در شهرستان دشستان از توابع بوشهر و پلاک الصاقی آن نیز در شهرستان شیراز سرقت شده است، گفت: با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات رانندگی در شهرستان ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات رانندگی در این شهرستان، بر لزوم آموزش، فرهنگ سازی و استفاده از فناوری‌های روز در کنترل ترافیک تاکید کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام در جلسه پیشگیری از وقوع تصادفات و معضلات ترافیکی که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، بر لزوم همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مرتبط با امر ترافیک برای کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

او بر جایگزینی شیوه‌های مدرن به جای راه‌های سنتی در کنترل ترافیک و عبور و مرور اشاره کرد و گفت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی با روند رو به افزایش وسایل نقلیه در معابر و جاده‌ها، برای کاهش حوادث ترافیکی بسیار مؤثر است.

سرهنگ قسام، پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش حوادث جاده‌ای را از مهمترین اهداف اساسی قرارگاه تصادفات برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی دقیق، لازم و مستمر امنیت مطلوب را تامین کنیم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، مؤثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

نکات حفاظتی در خصوص مجتمع‌های آپارتمانی

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در خصوص پیشگیری از سرقت‌های آپارتمانی، هشدار‌های ذیل را بیان کرد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: با توجه به افزایش زندگی آپارتمان نشینی و این باور در بین عموم که سرقت از منازل آپارتمانی کاری دشوار است، هشدار‌های پیشگرانه‌ای را در این خصوص ارائه داد.

او افزود: شهروندان در نظر داشته باشند که از باز کردن درب ورودی بر روی افراد ناشناس که خود را میهمان سایر واحد‌های مجتمع معرفی می‌کنند خودداری کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از باز کردن درب مجتمع بر روی افراد ناشناس و غریبه که تحت عنوان تعمیر کار و تاسیساتی سعی دارند وارد ساختمان شوند و یا عنوان می‌کنند کلید ورودی را فراموش کرده‌اند خودداری کنید.

او عنوان داشت: پس از ورود و خروج از مجتمع از بسته شدن درب ورودی یا درب پارکینگ آپارتمان اطمینان حاصل کنید و دقت شود درب پشت بام دارای قفل بوده و کلید آن در اختیار مدیر آپارتمان باشد.

سرهنگ حبیبی ادامه داد: از آنجاییکه سارقین سعی می‌کنند به هر نحو ممکن از عدم حضور ساکنین منزل اطمینان حاصل کنند، لذا نسبت به صدای زنگ منزل و سوالات بی مورد توسط افراد ناشناس دقت ویژه داشته باشید.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شهروندان خواست نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و با مشاهده افراد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف دام قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۴۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران کلانتری "۱۳ لطیفی" این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۴۵ راس احشام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش ریالی احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان قطعات خودرو با ۱۶ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۱۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی، در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده، متهمین به ۱۶ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی که از آن در سرقت استفاده می‌کردند کشف شد.

این مقام انتظامی به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن آن در کوچه‌ها و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

سواری پژو با بیش از ۱۱ کیلو تریاک در پاسارگاد زمین گیر شد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف سواری پژو پارس و کشف ۱۱ کیلو و ۸۸۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته کارکنان انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۱ کیلو و ۸۸۰ گرم تریاک که به صورت بسیار حرفه‎ای در مخزن گاز جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار