کشف ۵ تن چوب قاچاق در قیروکارزین/کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی در ارسنجان

مهم‌ترین حوادث یکم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان "ارسنجان" از کشف یک دستگاه برنج‌کوب ۱۰ میلیاردی قاچاق خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه برنج کوب قاچاق کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و این فرماندهی با تمام قدرت و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد خواهد کرد.

توقیف ۵ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان "مهر" از توقیف محموله ۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محور جم-فیروزآباد، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف ۴ دستگاه یخچال بزرگ و یک دستگاه ماشین لباس شویی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی شدند.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی درکازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل سطح شهر کازرون مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۱۳۰۰ سی سی فاقد پلاک را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاق کالا و دارندگان موتورسیکلت‌های غیرمجاز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۵ راس گاو قاچاق در ممسنی

فر مانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۵ راس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی "ممسنی" حین گشت زنی در یکی از محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل چند راس گاو مشکوک شدند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی کامیون مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن، ۵ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۵ تن چوب قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۵ تن چوب قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی، در یک عملیات ۳ دستگاه خودرو وانت نیسان حامل بار چوب را توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو‌های مذکور، ۵ تن چوب قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه ارزش چوب‌های مکشوفه، ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۱۱۹ خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۱۱۹ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی شهرستان تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی‌ها از آن مکان‌ها، ۲۲ کیلو انواع مواد مخدر به همراه ۳۸۸ عدد قرص روانگردان و ۳۲ حقه وافور کشف کنند، گفت: در این زمینه ۱۱۹ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: در این طرح تعداد ۱۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: مواد مخدر ریشه اخلاق را در جامعه می‌سوزاند و نتیجه آن تزلزل خانواده‌ها، نگرانی و ناامنی شهروندان و در نهایت تنزل امنیت انسانی می‌شود.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان "کوه چنار" گفت: در بازرسی از یک کامیون، انواع کالای قاچاف به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳ دستگاه ال‌ای دی و ۱۰ هزار عدد فندک قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۳۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از سواری پژو پارس خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو پژو پارس را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن، ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۴۴ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری ۴۰۵ و کشف ۴۴ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد  گفت: مأموران ایست و بازرسی "قلاتویه" در معیت کارکنان یگان تکاوری، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور داراب-بندرعباس به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ماموران موفق به کشف ۴۴ کیلو تریاک که به صورت حرفه‌ای داخل صندلی‌ها جاسازی شده بود شدند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند، تأکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار