فرماندار اردبیل گفت: نظارت‌ها بر اماکن، اصناف و رفتارعمومی مردم در شهرستان بیشتر و شدیدتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، وضعیت شهرستان را در حال حاضر "قرمز" اعلام کرد و خواستار نظارت بیشتر بر مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس شد.

او فعالیت گشت‌های مشترک بهداشت، سازمان صنعت و معدن، اماکن و اتاق اصناف را یکی از راه‌های موثر دانست و اعلام کرد: با هرگونه کوتاهی در رعایت موازین بهداشتی برخورد جدی خواهد شد.

فرماندار اردبیل با گرامیداشت روز جهانی بهداشت، از زحمات و فعالان عرصه بهداشت و مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: تجمع مردم در مراسم تشییع و تدفین یکی از علل شیوع ویروس است و لازم است مردم از تجمع در آرامستان‌ها اکیدا پرهیز کنند.

امامی یگانه همچنین با تاکید بر رعایت همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی در خصوص تدفین درگذشتگان به علت کرونا، از دستگاه‌های فرهنگی و مراجع اطلاع رسانی خواست با برنامه‌ریزی مناسب، اذهان عمومی را آگاه کنند.

او با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سازمان‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، حمل و نقل جاده‌ای و اتحادیه‌های صنفی آنان خواست نظارت‌ها را جدی گرفته و آن‌ها را تشدید کنند. او همچنین استفاده از ماسک در همه صنوف حمل و نقل عمومی را ضروری اعلام کرد و خواستار ارائه نشدن خدمات به افراد بدون ماسک شد.

فرماندار اردبیل با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان و شروع فصل سرما رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی را خاطر نشان کرد و گفت: بیم آن میرود با سهل انگاری در رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی شاهد افزایش شدید مبتلایان به کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی و فصلی باشیم.

امامی یگانه بیان کرد: بررسی‌ها نشان میدهد ۸۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و باید تلاش کنیم تا ۱۵ درصد باقیمانده نیز توصیه‌های بهداشتی را با جدیت کامل رعایت کنند.

او در ادامه بر ضرورت اصلاح و تقویت ساز و کار‌های آموزش مجازی از جمله سامانه شاد در مدارس تاکید کرد.

فرماندار اردبیل همچنین خواستار کنترل ورود افراد به منطقه گردشگری شورابیل و دیگر مراکز گردشگری و تذکر لازم به افراد بدون ماسک شد.

امامی یگانه همچنین خواستار تشدید نظارت‌ها بر رستورانها، مطبها، مرکز تعویض پلاک، نانوایی‌ها و صنوف پر تردد دیگر شد و اعلام کرد: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با متولیان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.