رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر فعالیت نانوایی‌های کرمانشاه خبر داد و گفت : بیشترین تخلف گرانفروشی را نانوایی‌های آزادپز که نان تافتون و سنگک ریزشی اتوماتیک پخت می‌کنند، دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گودرز فهیمی رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت نان در کرمانشاه از ۲۶ مرداد، گفت : از آن زمان طرح نظارت بر فعالیت خبازی‌های کرمانشاه را در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های مختلف مانند فرمانداری، اداره کل غله، مرکز بهداشت، سازمان صمت، معاونت غذا و دارو، اتاق اصناف و اتحادیه خبازان آغاز کردیم که یک روز در هفته در قالب این گشت فعالیت نانوایی‌ها رصد می‌شود.

او گفت : گشت مشترک دیگری نیز با حضور تعزیرات حکومتی و بازرسین سازمان صمت داریم که این گشت نیز به صورت مجزا سه روز در هفته نظارت بر نانوایی‌ها را بر عهده دارد.

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیشترین تخلفی که در نانوایی‌ها مشاهده می‌شود را گرانفروشی، کم فروشی و عدم رعایت موازین بهداشتی دانست و افزود: از زمانی که قیمت نان بالا رفته بیشترین گرانفروشی را در نانوایی‌های آزادپزی که نان تافتون و نان سنگک تمام اتوماتیک ریزشی پخت می‌کنند، داریم.

فهیمی قیمت مصوب هر نان تافتون در خبازی‌های آزادپز را ۶۰۰ تومان و هر عدد نان سنگک اتوماتیک را ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: برخی نانوایی‌ها نان تافتون را ۷۵۰ تومان و نان سنگک را نیز هزار تا ۱۵۰۰ تومان می‌فروشند که این کار تخلف است و تاکنون برای چندین نانوایی متخلف پرونده تشکیل داده ایم.

او ادامه داد: در بحث رعایت نکردن موازین بهداشتی بیشترین مشکل را با خبازی‌های مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر داریم، زیرا در سایر مناطق شهر ممکن است مردم به رعایت نکردن مسائل بهداشتی اعتراض کنند، اما این کار در نانوایی‌های مناطق کمتر برخوردار چندان مورد توجه نیست.

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه کاهش وزن نان و کم فروشی را نیز از دیگر تخلفاتی دانست که قابل توجه است و ادامه داد: برخی از خبازی‌ها از وزن چانه نان می‌کاهند که این کار تخلف است.

 فهیمی گفت: در برخی موارد هم خبازی‌ها هم وزن و هم قیمت مصوب نان را رعایت می‌کنند، اما از کیفیت آن می‌کاهند.

او افزود: البته در این بین خبازی‌های بسیاری را هم داریم که بدون هرگونه تخلف فعالیت می‌کنند.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه نظارت بر خبازی‌های کرمانشاه همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: این نظارت فقط به شهر کرمانشاه محدود نمی‌شود و نانوایی‌های سطح بخش‌های شهرستان کرمانشاه را نیز بازرسی می‌کنیم.

فهیمی با اشاره به محدودیت توان و ظرفیت گشت‌های سیار، گفت: از مردم نیز توقع همکاری داریم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در قیمت، وزن و کیفیت نان حتما مراتب را با تلفن ۱۲۴ و یا تعزیرات حکومتی در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.