به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: با هدف ارتقای سطح و جایگاه مدرسه به عنوان کانون فرهنگی محله و تنوع بخشی به محیطهای یاددهی و یادگیری، استفاده از ظرفیتهای فرهنگی غنی شهرستانها و مناطق استان از اولویتهای آموزش و پرورش است.
او با اشاره به عملیاتی کردن راهکار ۵-۵ سند تحول بنیادین و بند ۲-۱۳ برنامه درسی ملی و مصوبه جلسه شماره ۹۲۶ شورای عالی آموزش و پرورش، افزود: شیوه نامه برنامه ویژه مدرسه (بوم) به شهرستانها و مناطق استان ارسال شده و توسعه شایستگیهای مدیران، معلمان و ... در تدوین و اجرای برنامهریزی درسی در سطح مدرسه یکی از محورهای آن است.
او تصریح کرد: همچنین یکی از محورهای بسته تحولی، کیفیت بخشی به اجرای برنامه بوم، آموزش و توانمندسازی مدیران و معلمان (دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه) است که چگونگی آن از طریق معاونت برنامهریزی و توسعه منابع ابلاغ میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: نظر به اهمیت نقش انجمن اولیا و مربیان در اجرای برنامه ویژه مدرسه، یکی از محورهای بسته تحولی ایفای نقش انجمن اولیا و مربیان و مدرسان آموزش خانواده است که از سوی اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان مدیریت میشود.
اسکندری نسب افزود: برنامه ویژه مدرسه، باید با مشارکت عوامل سهیم و مؤثر (به ویژه نهادهای محلی) طراحی و اجرا شود و برای تحقق این انتظار، بهرهگیری از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها ،مناطق برای هماهنگیهای لازم با سازمانها و نهادهای محلی یکی از محورهای مهم این بسته تحولی است که امسال مورد توجه قرار میگیرد.
او با اشاره به اینکه یکی از برنامههای مهم امسال، ارزیابی از کیفیت اجرای برنامه ویژه مدرسه در مدارس است، گفت: برای این منظور مدارس مجری بر اساس شاخصهای ذکر شده در بسته تحولی از سوی استان مورد ارزیابی قرار میگیرند و مدارس برتر (از هر دوره دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه) برای ارزیابی کیفی به دبیرخانه برنامه ویژه مدرسه معرفی میشوند تا ضمن ارزیابی مجدد، زمینه برگزاری جشنواره تجلیل از مدارس برتر در استان و ستاد فراهم شود.
انتهای پیام/ی