مدیرکل کمیته امداد لرستان در جلسه شورای زکات با حضور نماینده، ولی فقیه در لرستان و دیگر مسئولین استانی برگزار شد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در بخش‌های مختلف جمع آوری شده است.

جاسم محمدی فارسانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، در ابتدا با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد یک نهضت در بحث زکات، گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های عضو شورای زکات اهتمام بیشتری در همکاری نسبت به این واجب الهی داشته باشند.

او  با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال۹۹ جمع آوری زکات در لرستان به بیش از ۳۱ میلیارد تومان برسد، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در بخش‌های مختلف کسب درآمد شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان فطریه عام، ۵۱۱ میلیون تومان فطریه سادات، ۴۹۵ میلیون تومان کفاره غیرعمد، ۳۸۳ میلیون تومان کفاره عمد، بیش از ۴ میلیارد تومان زکات مستحبه، بیش از ۳ میلیارد تومان زکات واجب و ... بصورت نقد و کالا جمع آوری شده است.

او موضوع پراهمیت بعدی در بحث زکات را نحوه توزیع آن برشمرد و تصریح نمود: معمولا ۶۰ درصد زکات برای استفاده در امور محرومین و مستضعفین و ۴۰ درصد آن نیز در پروژه‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

محمدی فارسانی گفت: سال ۹۹ با توجه به شرایط موجود بیش از ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده به محرومین و فقط ۱۰ درصد به پروژه‌ها اختصاص یافت.

او به انتظار شورای زکات استان از دستگاه‌ها و وجود ۱۵۰ روحانی مستقر به همراه ۱۱۰ روحانی طرح هجرت در دستگاه ها، گفت: امیدواریم برای ترغیب و فرهنگسازی زکات قرارداد‌هایی برای روحانیون در دستگاه‌ها تنظیم شود، اما تاکنون فقط ۲۹ قرارداد منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورای زکات، گفت: در آن جلسه مدیرکل صدا و سیمای وقت تعهداتی برای تولید ۵۰۰۰ دقیقه کلیپ و موارد مرتبط بصورت تصویری و ساعاتی در بخش رادیویی اختصاص دهد، اما هنوز در این زمینه گزارشی ارائه نشده است.

او افزود: همچنین طرح جامع فرهنگسازی زکات (تولید تصاویر، مستندات، صحبت‌های روحانیون در این بخش و ...) به عهده صدا و سیما بوده است.

محمدی فارسانی در پایان گفت: تشکیل کارگروه‌های منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت صدا و سیما، جهاد و دستگاه‌های مرتبط برای ترویج زکات امر مهمی است، اما تاکنون فقط جلسه ابتدایی آن برگزار شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار