بسته حوادث:

پلیس مظهر اقتدار شجاعت و رافت/ وجود بیش از ۶۴۰ تقاطع و میدان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از پلیس به عنوان مظهر اقتدار شجاعت و رافت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: همکاران ما با عموم شهروندان کریمانه و مهربانانه و با مجرمان قاطعانه برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : امروز پلیس خدمتگذار به نماد امنیت، صلح و آرامش در جامعه تبدیل شده و همه همکارانم هدفی جز جلب رضایت مردم ندارند.

او با قدردانی از زحمات یک‌سال گذشته ماموران و کارکنان پلیس در صحنه‌های مختلف، گفت : همه آن‌ها به هر نوعی که امکان‌پذیر بود تلاش‌های زیادی برای پیشبرد امور و بهتر شدن اوضاع انجام دادند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در طول یک‌سال اخیر پلیس ماموریت‌های زیادی را با موفقیت به انجام رساند که از جمله آن‌ها می‌توان به برقراری آرامش در جامعه به دنبال اغتشاشات آبان پارسال، حضور در عرصه خدمتگذاری به مردم پس از شیوع کرونا و دستگیری بسیاری از مجرمان که امنیت را با چالش مواجه کرده بودند، اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: تلاش‌های بی‌وقفه و متعهدانه کارکنان پلیس باعث شده امنیت خوبی در جامعه ایجاد و بسیاری از جرائم در سریع‌ترین زمان ممکن کشف و مجرمان نیز خیلی زود دستگیر شوند، هر چند نباید به وضع فعلی قانع و لازم است برای بهتر شدن تلاش کنیم.

او ادامه داد: توسعه گفتمان پلیس با مردم و گروه‌های تاثیرگذار جامعه، برخورد حکیمانه کارکنان با مردم و تعامل با نخبگان و صاحب‌نظران علمی از جمله اهدافی است که نیروی انتظامی دنبال می‌کند.

جاویدان بر تکریم کارکنان و خانواده‌های آنان در هفته ناجا تاکید و از صبوری خانواده‌های آنان در برابر همه مشکلات و موانع موجود قدردانی کرد.

کرمانشاه ۱۷ دوربین نظارتی کنترل ترافیک دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: کلانشهر کرمانشاه با وجود بیش از ۶۴۰ تقاطع و میدان، ۱۷ دوربین نظارتی کنترل ترافیک دارد که متاسفانه امکان اعمال قانون آنلاین را ندارند.

 فضل‌اله شیری افزود: براساس برنامه پنج ساله توسعه ششم قانون برخورد با تخلفات و جرائم رانندگی صرحتا ابلاغ شده که در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر تمامی معابر اصلی باید تحت نظارت هوشمند کنترل ترافیک باشند.

او ادامه داد: در شهر کرمانشاه بیش از ۶۴۰ تقاطع، میدان و مقطع داریم که نیاز به کنترل و فرماندهی جریان ترافیک به وسیله دوربین‌ها، چراغ‌های هوشمند یا علائم راهنمایی و رانندگی و در نهایت حضور پلیس دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ۱۷ دوربین نظارتی در کلانشهر کرمانشاه داریم که حدود چهار تا پنج دستگاه در روز تصاویر آنلاین را به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارسال کرده که متاسفانه امکان اعمال قانون آن‌لاین را ندارند، البته جلساتی در این خصوص برگزار شده که امیدواریم مشکلات آن مرتفع شود.

او ادامه داد: اینکه در تمامی معابر باید حضور فیزیکی مامور داشته باشیم باید گفت، به این صورت تحت هیچ شرایطی توان مدیریت کنترل ترافیک شهر‌ها را نخواهیم داشت.

شیری افزود: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۵۵ هزار برگ جریمه صادر شده که به موجب آن ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعمال قانون شده که ۹ درصد این جرایم مربوط به تاکسی‌ها بوده است.

او اشاره‌ای به سامانه نوبت‌گیری اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک شهر کرمانشاه داشت و گفت: فعلا این قابلیت در شهر کرمانشاه به اجرا در آمده و فعلا در شهرستان‌های تابعه استان فعال نیست.

شیری در خصوص نحوه اخذ نوبت‌گیری اینترنتی، افزود: شهروندان باید ابتدا به سایت راهور ۱۲۰ و لینک نوبت‌دهی پلیس مراجعه کنند، فرم بارگذاری شده را تکمیل و عضویت خود برای نوبت‌گذاری ثبت کنند که بعد از این مراحل با ارسال پیامک تاریخ و ساعت مراجعه به شخص مذکور اعلام می‌شود.

او با اشاره به تعداد غرفه‌ها در مرکز تعویض پلاک کرمانشاه از ۱۰ غرفه به ۱۲ غرفه، گفت: از هرگونه ارائه خدمت به کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را در راستای شیوع ویروس کرونا رعایت نمی‌کنند حتی اگر نوبت گرفته باشند، معذور هستیم.

شیری در رابطه با ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده در شهر کرمانشاه، گفت: دیگر لازم نیست برای ترخیص وسایل نقلیه به ستاد ترخیص مراجعه کنند با مراجعه با پلیس+۱۰ و ارائه مدارک لازم، امکان رفع توقیف وجود دارد.

انهدام یک باند سرقت گوشی تلفن همراه

فرمانده انتظامی کرمانشاه از انهدام یک باند سرقت گوشی تلفن همراه و کشف ۲۰ دستگاه گوشی مسروقه خبر داد.

 حسین براری افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در شهر کرمانشاه رسیدگی فوری به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۹ طاقبستان با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی اعضای سه نفره یک باند شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه همه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: اعضای این باند که شامل ۲ مرد و یک زن می‌شود به چندین فقره سرقت در شهر کرمانشاه اعتراف و در بازرسی‌های انجام شده از مخفی‌گاهشان ۲۰ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

او از معرفی سارقان دستگیر شده به دستگاه قضائی برای صدور احکام لازم خبر داد و گفت: تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.