مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها چیست؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد براین اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایند.

او گفت : براساس بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهاد‌های عمومی غیردولتی و بنیاد‌ها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

عزیزی افزود: اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: موسسات خیریه در تمامی کشور‌ها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

عزیزی ادامه داد: همانگونه که از طریق اطلاعیه نیز اعلام شد پرداخت‌ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت «شناسه پرداخت» اقدام شود. این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه (بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.

او افزود: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

 او گفت: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سالجاری برای عملکرد سال ۱۳۹۸ هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور خواهد شد.

او گفت: در نهایت مؤسسات خیریه در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال فرمایند و همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم خواهند نمود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.