نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : سی ام سپتامبر را در تقویم کشور‌های سراسر گیتی، روز جهانی ناشنوایان نام نهاده اند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به مناسبت نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان گفت : سی ام سپتامبر را در تقویم کشور‌های سراسر گیتی، روز جهانی ناشنوایان نام نهاده اند.

او گفت : هرساله این روز فرصت مغتنمی است برای توجه بیشتر به قشری که حرف‌های ما را نمی‌شنوند، اما با نگاه‌های سرشار از صداقت و معصومیتشان، ناگفته‌های بسیار دارند.

نجفی مهر افزود : آن‌ها با خلاقیت‌ها و توفیقات بیشمارشان در عرصه‌های ورزشی علمی، فرهنگی و... به همگان ثابت کرده اند که معلولیت محدودیت نیست و می‌توان نشنید لیکن به جامعه عشق ورزید و حس تعلق داشت.

او افزود : انتظار این عزیزان ناشنوا در اقصی نقاط استان از متولیان امر، تأمین عدالت آموزشی و ایجاد فرصت تحصیل تا مقطع دانشگاهی، امکان تردد‌های ایمن برای آنان در بیرون از منزل، ترویج آموزش زبان اشاره در جامعه، ارتقاء فرهنگ ارتباط گیری با این قشر حساس در میان شهروندان و... است که بی تردید اگر متولیانِ این حوزه بتوانند با برنامه ریزی مناسب، قابلیت‌های نهفته این افراد را شناسایی و مورد حمایت خویش قرار دهند آنگاه جامعه با درک درست و شناخت واقعی از توانمندی ناشنوایان و کم شنوایان، مملو از دوست داران ارتباط با این عزیزان می شود و حتی نهضتی از آموزش زبان اشاره برای حفظ منزلت آنان براه خواهد افتاد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.