رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد، با اشاره به اینکه قیمت آرد یارانه‌ای تغییر نکرده است، گفت: قیمت نان باید اصلاح شود چون در این مدت نانوایان مشهدی واقعا متضرر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی کشتگر رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد، با بیان اینکه دستمزد کارگران نانوایان مشهد باتوجه به گرانی های اخیر افزایش نیافته است، گفت: قیمت نان باید اصلاح شود چون در این مدت نانوایان واقعا متضرر شده‌اند.

او افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید پاسخ‌گو باشد که چرا از پارسال با وجود افزایش قیمت در همه هزینه‌های تولید نان ازجمله دستمزد کارگران، مالیات، بیمه، خمیرمایه و کرایه حمل‌ونقل، هنوز فکری برای افزایش قیمت نان نشده است؟
 
رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد با بیان اینکه فقط قیمت آرد یارانه‌ای تغییر نکرده است، ادامه داد: آرد فقط ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه‌های نانوایی را تشکیل می‌دهد، اما مابقی هزینه‌ها مثل بیمه، افزایش ۳۰ درصدی و خمیرمایه افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید

کشتگر از ارسال نامه‌ای به اتاق اصناف برای درخواست اصلاح نسبی قیمت نان خبر داد و بیان کرد: طبق مسیر قانونی، ما در اتحادیه نامه‌ای به اتاق اصناف زدیم که آن‌ها باید آن را به سازمان حمایت، ارسال کنند و سپس از اتحادیه آنالیز قیمت بخواهند. این آنالیز قیمتی همین حالا آماده است، اما با گذشت بیش از دو ماه از ارسال نامه، هنوز کسی آن را از ما درخواست نکرده است.

او با بیان اینکه قادر به اعلام قیمت تمام‌شده نان نیست، تصریح کرد: به‌عنوان مثال قیمت نان سنگک نیمه‌یارانه‌ای حدود ۱۴۰۰ تومان است، اما درصد تفاوت قیمت تمام‌شده آن امسال با نرخ مصوب، بیش از ۸۰ درصد است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.