معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۳۰ اثر و بنای تاریخی در شهرهای بوشهر، سیراف، برازجان و خارگ مرمت و ساماندهی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۰ اثر و بنای تاریخی در شهرهای بوشهر، سیراف، برازجان و خارگ مرمت، ساماندهی و استحکام بخشی شد.

او افزود: همچنین در این مدت، توانستیم پنج اثر منقول و یک مکان رویداد دوران دفاع مقدس را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر با اشاره به افتتاح بخش نخست طرح گذر رفیعی رشیدی در شهریور امسال، ادامه داد: تعیین حریم دو اثر تاریخی و تهیه نقشه GIS بافت تاریخی بوشهر از دیگر عملکرد‌های حوزه میراث فرهنگی از ابتدای امسال تا کنون است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی تهیه و ساخت مخزن امن اموال فرهنگی و تاریخی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در کنار خرید تجهیزات موزه‌ای، توانستیم بیش از هزار اثر را در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر ساماندهی کنیم.

او برگزاری مزایده عمومی چهار اثر تاریخی و واگذاری یک بنای تاریخی به بخش خصوصی را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه میراث فرهنگی برشمرد و عنوان کرد:با پایان بخش نخست گذر رفیعی و رشیدی، بخش دوم سامان دهی این گذر آغاز شده و در کنار این موضوع در تلاش هستیم مرمت، استحکام بخشی و ساماندهی دیگر طرح‌های فعال استان نیز تا پایان سال تکمیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.