رئیس دادگستری منوجان با اشاره به ضرورت طرح ورود مصلحین قرآنی به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده، از اجرایی شدن این طرح در منوجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سامان افشارمنش، رئیس دادگستریمنوجان در نشست با حکمین و مصلحین قرآنی شهرستان منوجان از اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: بخش عمده دعاوی در حوزه خانواده مربوط به پرونده‌های طلاق توافقی، مطالبه نفقه، مطالبه مهریه، الزام به تمکین و نهایتا طلاق به درخواست زوج و زوجه است؛ لذا می‌طلبد حکمین و مصلحین قرآنی توجه ویژه‌ای برای کاهش این آسیب‌ها داشته باشند.

او افزود: سیاست دستگاه قضا بر این است که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به عنوان افراد خبره و معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

افشارمنش هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از طلاق، برقراری صلح و سازش بین زوجین از طریق آموزش مهارت‌های زندگی و استفاده از ظرفیت بزرگان و حلقه‌های ریش‌سفیدان در اختلافات خانوادگی قبل از طرح دعوا در دادگاه خانواده عنوان کرد.

او افزود: بنابراین قرار است از این طرح به منظور تحقق سیاست‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و تحکیم نهاد خانواده با تشکیل واحدی مستقل در کنار شورا‌های حل اختلاف در امر داوری اختلافات خانوادگی تحت عنوان مصلحین و حکمین قرآنی که دوره‌های آموزشی ویژه دیده اند، استفاده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار