حسنی گفت: اداره امور اتباع و ماجرین خارجی تنها مرجع قانونی دریافت شناسنامه اقامت و تابعیت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسنی مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی در حاشیه نشست ساماندهی اتباع خارجی این استان گفت: اداره امور اتباع خارجی تنها مرجع قانونی دریافت شناسنامه اقامت و تابعیت است.

حسنی افزود: اتباع خارجی برای گرفتن شناسنامه اقامت و تابعیت باید فقط به اداره امور اتباع استانداری مراجعه کنند و فریب فرصت طلبان را نخورند.

او اضافه کرد: اتباع خارجی غیرمجاز هم غیرقانونی اند و اگر اقدامات لازم را انجام ندهند با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی بیان کرد: ۶۷۸ نفر افراد غیر ایرانی داریم که همسرشان ایرانی است و خواهان دریافت شناسنامه و تابعیت ایرانی هستند که دنبال اجرای این آیین‌نامه هستیم.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی هم در این جلسه در خصوص ساماندهی اتباع خارجی به ویژه افاغنه گفت: در برخی شهرستان‌ها اتباع خارجی شغل‌های سخت و زیان آور و حساس را به عهده دارند که باید ستاد امور اتباع خارجی با همراهی فرمانداران شهرستان‌ها، این اتباع را شناسایی کرده و با توجه به شرایط موجود کنترل و نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند.

اکرمی افزود: هیچ ارگانی و مسئولی نباید سلیقه‌ای عمل کند و با تشکیل کمیته‌ای ویژه و تخصصی به امورات اتباع خارجی رسیدگی شود.

ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی مهمترین موضوع نشست مسئولان استان مرکزی در ستاد اتباع بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.