مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بیش از هزار جلسه مشاوره برای خانواده‌های سوگوار از بیماری کرونا تا کنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ندا اخروی مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح حمایت عاطفی و ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های متوفیان کرونا همزمان با سراسر کشور از خردادماه امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست.

او افزود: در قالب این طرح با خانواده‌های متوفیان کرونا تماس گرفته می‌شود و از آنان برای شرکت در جلسات مشاوره سوگ دعوت می‌شود.

بیشتر بخوانید


مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: فقدان سوگ در خانواده‌های داغدیده از کرونا با توجه به برپا نشدن مراسم سوگواری، ابراز نکردن احساسات و تخلیه نشدن هیجان‌های دردناک از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

اخروی بیان کرد: مشاوره سوگ در پنج جلسه، شامل یک جلسه ارزیابی و چهار جلسه مشاوره به صورت هفتگی توسط کارشناسان روانشناس آموزش دیده برپا می‌شود.

او تصریح کرد: در این جلسات فرد آموزش دیده از طریق تکنیک‌های همدلی با خانواده داغدار ارتباط درمانی برقرار می‌کند و او را تشویق به تخیله هیجانی می‌کند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.