سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۹.۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در نیمه نخست امسال از این استان صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷۶.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جهان راشدی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر توسعه صادرات محصولات غیرنفتی به ویژه تولیدات کشاورزی و فراورده‌های آن گفت : ارزش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی صادره از استان در این مدت ۴.۰۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به پارسال ۸۵.۹ درصد رشد نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید 


او عمده محصولات صادراتی استان را رب گوجه فرنگی، ماکارونی، گوجه فرنگی، کدو، سیب زمینی، خربزه، تخم مرغ و هندوانه عنوان کرد و افزود: کشور‌های مقصد صادراتی استان نیز آذربایجان، عراق، گرجستان، ایتالیا، آلبانی، امارات، ترکیه، روسیه، مالزی، ازبکستان، عمان و ترکمنستان بوده است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱.۳ هزار تن از کالا‌های صادراتی استان مواد غذایی به ارزش ۱.۲۸ میلیون دلار و ۱.۳ هزار تن نیز محصولات کشاورزی به ارزش ۲.۸ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.