رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان گفت: عسل کنار یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های تولیدی استان است که مشتریان بی‌شمار و خواص درمانی و غذایی بسیار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امین کریمی رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان گفت: عسل کنار یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های تولیدی استان است که مشتریان بی‌شمار و خاصی دارد، این عسل خواص درمانی و غذایی بسیار دارد که در شهر‌های شوشتر، دزفول، گتوند و بهبهان شاهد بیشترین درختان کنار هستیم.

او افزود: در پارسال میزان برداشت عسل از هر کندو در مناطق کنارخیز بین ۳.۵ تا ۴ کیلو گرم بود که پیش‌بینی می‌شود امسال هم این اتفاق رخ دهد و با توجه به اینکه در تولید عسل کوهستان با کاهش روبرو بودیم، عسل کنار این افت تولید را جبران کند.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت عسل کنار در امسال با توجه به افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده‌ها و هزینه‌های حمل و نقل حدود ۲۵ درصد افزایش داشته باشد تصریح کرد: در پارسال قیمت عسل کنار درجه یک بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، عسل درجه ۲ حدود ۱۰۰ هزار تومان و درجه ۳ حدود ۷۰ هزار تومان بوده است .

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان تصریح کرد: یکی از خواسته‌های به حق و جدی زنبورداران استان خوزستان که بومی‌ترین تولید کنندگان کشور به شمار می‌روند تخصیص اعتبارات دولتی است که سال‌های زیادی از قطع شدن آن می‌گذرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: عسل طبیعی ، زنبور عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سپاس‌گزارم