وزارت دولت در امور صلح افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که برخی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت با رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام در دوحه دیدار کرده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دولت در امور صلح افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که برخی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت با رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام در دوحه دیدار کرده اند.

احمد الریسونی، رئیس نهاد جهانی علمای اسلام در این دیدار ضمن استقبال از هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان با اشاره به مذاکرات صلح گفت: «ما آرزو داریم که افغانستان در بین کشورهای اسلامی و جهان به عنوان یک نمونه خوب تبارز نماید.»

رئیس نهاد جهانی علمای اسلام برای هر نوع همکاری ابراز آمادگی نمود و گفت که نهاد جهانی علمای اسلام با تمام قوت خود از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می‌کند.

اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان نیز به مسئولین نهاد مذکور درباره مذاکرات صلح افغانستان توضیح داده و وضعیت جاری افغانستان را تشریح نمودند.

هیات مذاکره کننده افغانستان از نهاد جهانی علمای اسلام خواست که با استفاده از جایگاه خود، از مذاکرات صلح افغانستان حمایت همه‌جانبه نماید تا به زودی در افغانستان شاهد آتش‌بس باشیم و کشته شدن مردم افغانستان متوقف شود و خونریزی در افغانستان خاتمه یابد.

گفتنی است که نهاد جهانی علمای اسلام در سال ۱۳۸۳ در قطر تاسیس شد. این نهاد اکنون در ۹۳ کشور نمایندگی دارد و از سوی ۲۵۰ نهاد اسلامی ثبت گردیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار